En riktig bloggare

Henrik är i Shanghai. Herr Nilsson har efter två sagor och en flaska välling somnat själv i sitt nya rum. Elsefjun har just fått en portion banangröt och ligger bredvid mig och snusar. Jag dricker jasminte och äter cashewnötter och ska snart läsa vidare i ytterligare en av alla böcker om Kina jag håller på att plöja. Nu håller jag på med  No, I`m from Borås av den inte alltid så uppmuntrande men alltid väldigt intressanta och välskrivande Ola Wong. Jag har läst hans två andra böcker om Kina Sjukt billigt (som han skrivit med två andra SR-journalister) som handlar om den livsfarliga stenindustrin i Kina och När tusen eldar slickar himmlen som är en reportagebok från Kina. Den innehåller många spännande berättelser från dagens Kina. Nåväl, när jag satt här och mailade och surfade för mig själv gick jag in på min kompis Francis Strands fantastiska blogg. Han har hållit på i flera år och den är alltid kul att läsa. Jag gick in och läste hans beskrivning av vårt bröllop och fick walk down memory lane. Vad kul det var att gifta sig, och vilket projekt det var. Men det var värt det!

http://francisstrand.blogspot.com/2004_07_01_archive.html

Kommentarer
Postat av: pyttan

Jag kontrar med en beskrivning av dagen då jag och Anders gifte oss: http://francisstrand.blogspot.com/2002_08_01_archive.html

Kram

2008-04-08 @ 16:32:29
Postat av: Cia

Jag blir tårögd bara jag läser det och minns hur det var. Han är bra på att skriva den där Francis. Han fångar verkligen känslan.

2008-04-09 @ 02:20:37
Postat av: francis s.

Cia har börjat blogga, Cia har börjat blogga! Kul! Du är näst, Pyttan...

2008-04-10 @ 13:30:17
URL: http://www.francisstrand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0