... han får gå med rumpan bar

Rumpa

I Kina har ettåringarna inga blöjor. De pottränas eller snarare trottoar-, park- och litevarsomhelsttränas genom att ha byxor med hål i grenen. Eftersom det verkar så lagom kul blir de nog torra rätt snabbt. Jag börjar vänja mig men jag tycker fortfarande det ser rätt corny ut. Blöjor är för västerlänningar. Och för rika kineser som anammar västerländska vanor. Vår egen potträning går dock rätt bra utan hål i byxorna (men så fyller han också 3 i sommar). Hemma säger herr Nilsson oftast till. Och ibland piper han iväg til toaletten alldeles själv och tar hand om business so to speak. 

Kommentarer
Postat av: Natalie B

God morgon!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling här: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av tusen kronor!

Hoppas du får en fin dag!

2008-04-15 @ 06:18:33
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Pyttan

Har föräldrarna med sig små hund/barn-påsar som de tar upp produkten med? Eller finns det speciella hund/barn-rastgårdar som man går till? Jag fattar inget. Men så hade jag ju blöja tills jag blev ungefär 15 år också.

2008-04-15 @ 13:45:32
Postat av: Cia

Jag vet inte. Hittills har jag bara sett nummer 1 så att säga. Men jag skulle tro att de försöker gå undan lite och lämnar det sedan där, men det är bara en gissning.

2008-04-16 @ 05:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0