Idiotiska hovmästare

Kalsongkille part 2

Vad är det med hovmästare och restaurangpersonal som alltid ska ge godis till barn. Oftast när man är på väg därifrån. Om det var när man var där kanske syftet skulle vara att få barnen att stortrivas så föräldrarna vll stanna längre och konsumera mer, men de brukar smussla till barnen godis när man är på väg därifrån. Som om en två åring tänker Åh det här var sannerligen en trevlig restaurang hit måste vi komma igen. De tänker bara GODIS! GOTT! Bäst jag sanbbt stoppar det i munnen innan mamma eller pappa sett att jag fått det. Fattar de inte heller att det är dålig idé att ge barnen en sista sockerchock klockan tio på kvällen precis innan de ska gå och lägga sig. De kanske är allergiska mot något. Eller har diabetes! Vad tjänar de på att ge barnen godis? Jag förstår inte. Det där med godis är sannerligen inget specifikt kinesiskt utan verkar vara globalt. Till och med Elsefjun har blivit erbjuden godis! Jo men vänta, det var ett tag sen jag kollade in WHO:s rekommendationer, var det verkligen helamning i 6 månader, smakportion med banan vid ett halvårs ålder och sen Chupa Chups med lime-apelsinsmak vid sju månader.  Jag måste dubbelkolla om jag missat något.

Anledningen till min ilska är att när vi gick från en restaurangen nu på kvällen där vi ätit med några bekanta så får herr Nilsson en godis. Sist han fick en klubba på en restaurang tog jag den och han bråkade och grät i minst en halvtimme. Ikväll var jag dessutom ensam med båda barnen och klockan var - herr Nilsson är trött och ett potentiellt monster. Så jag tänkte ok ta godisen så är vi snart hemma och i säng. Vi hinner inte mer än korsa halva gatan så hör jag att han sätter i halsen. Samtidigt som jag rycker upp honom ur vagnen hostar han upp godisen som flyger iväg och sedan kommer kaskadspya nummer 1 och efter några sekunder kaskadspya nummer 2. Allt är nedkräkts - hans jacka, tröja, byxor, strumpor, skor, vagnen, mina byxor, till och med i håret hade han kräks. Och vi står mitt i gatan med bilar körande åt båda håll. Värdelös avslutning på en trevlig kväll! Efter en del fixande ligger nu båda barnen och snusar sina sängar och det tänker jag också göra snart.  

Kommentarer
Postat av: mymlan

Usch för kaskadspyor!

2008-04-09 @ 17:07:37
Postat av: Pyttan

Chupa chups tycks vara ett internationellt fenomen. De finns på pizzerian tvärs över gatan, de fanns på en mexikansk sylta i Chicago och nu har de visat sina fula små ansikten (???) i Peking. De är stöpta i djävulens egna lilla frestelse -fabrik.

2008-04-09 @ 18:44:26
Postat av: Laura och Sandra

Hej,
Vi har med Sandra läst och sett på bilder. Det här är ett trevligt sätt att höra hur ni har det. Sandra hälsar. Hon vill komma och leka, dricka saft och äta kex.
Elsa har vuxit, men det var ju en tid sen vi sågs. Hoppas du har det bra och orkar med vardagen i ett främmande land. Den som inte alltid är så lätt med två små barn. Vi ses i Korpo.

2008-04-09 @ 20:30:01
Postat av: Cia

Ja usch vilken pärs! Även om det inte hann bli någon riktig kris var jag glad att vi gick den där Röda korsetkursen i första hjälpen innan vi åkte.

Kul att ni läser Laura. Tänk att min blogg har läsare även i Finland. Det är en utmaning att vara här men förutom Herr Nilssons skepsis till dagis har det gått väldigt bra. Att Elsefjun är en sådan ängel underlättar avsevärt eftersom herr Nilsson kräver rätt mycket uppmärksamhet. Jag Smsade Erika, hälsa och gratta!

2008-04-10 @ 02:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0