Skatekille

Skatekille

Igår var det otroligt varmt i Peking. Över 25 grader. På kvällen var det fortfarande så där sommarvarmt och skönt. Så vi gick till en italiensk restaurang och åt middag på deras uteservering. Jag tror inte att någon italienare hade gjort vågen åt deras spagetti vongole men den var helt ok. Och det kändes så lyxigt att få sitta på en uteservering i april och äta middag i värmen. Herr Nilsson sprang runt på trottoaren och lekte med sina bilar och var på strålande humör och säger - Ni hao! till alla som vill prata med honom. Han börjar snappa upp en del engelska och några ord här och där på kinesiska. Ibland får jag dåligt samvete för att vi har dragit honom över halva jorden från sin trygghet och sin flock till ett helt okänt ställe. Och det har varit rätt kämpigt för honom under stundom. Och han befinner sig i en trotsålder nu vilket gör det extra tufft ibland. Men sen efter att vi har tampats en stund blir han helt underbar och lugn. Och säger att - Det är superkul här i Kina! Mina dagisfröknarna är snälla! Idag var det roligt på dagis! Vilka goda jordgubbar! Och är allmänt söt, go och glad. Och tuff förstås när man får ha både kepsen och skateboarden med sig ut!   

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken häftig kille!! Tack för alla rapporter och bilder.Vi får göra en bok av alltihop så Nilsson har en chans att komma ihåg sina upplevelser. När jag tittar tillbaks, så tycker jag att det saknas bilder. Försvinner de av sig själv???
Här är 11 grader varmt i dag och sol, alltså VÅÅÅR.
Inte att jämföra med er sommarvärme, men det duger åt oss. Fortsätt och skriv - jag kollar ett par gånger per dag! Saknar er. Kram, mamsen

2008-04-15 @ 13:01:29
Postat av: Cia

Hej mamma,
ja vår och värme behöver man! Hoppas det snart kommer till Sverige också. Jag tror alla bilder ska finnas i arkivet.
Kram Cia

2008-04-16 @ 02:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0