Stolt kompis

Här sitter man lite skönt i soffan och dricker förmiddagskaffe och har det så där soft för första gången på rätt länge faktiskt. Herr Nilsson var bara lite ledsen när jag lämnade honom, Elsefjun sover i vagnen och jag gick tillbaka hem för att dricka lite kaffe och maila och surfa. Och döm om min förvåning och stolthet när jag ser ett bekant litet ansikte rulla upp på aftonbladet.se. Min lilla fruga Glorkan är en humordrottning! Det har jag alltid vetat men nu har tydligen Aftonbladet och andra också förstått det. Gå genast in och kolla på:
http://www.aos.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1237805&kid=4
och iväg och kolla på stand-up alla. Glorkan rocks! Glory for president!

Idag känns det bra att vara här. Förra veckans kaos är borta och jag kan se konturerna av någonslags vardag här. Imorgon ska jag ha min första kinesiska lektion med en privatlärare. Både Henrik och jag ska läsa för henne två gånger i veckan och det ska bli jätteroligt. Herr Nilsson vänjer sig alltmer vid dagis. Elsefjuns förkylning börjar försvinna. På söndag flyttar vi till den andra lägenheten där vi ska bo resten av tiden. Den lägenhet vi bor i nu är charmigare men den andra är mer praktisk och bättre med barn och ligger två minuter från dagis så det blir bra. Jag har redan vant mig vid lyxen att ha en ayi. Jag säger som Mathias - mer ayis åt folket och framförallt till småbarnsfamiljer. Tien är trevlig och duktig och barnen börjar gilla henne. Igår lämnade jag Elsefjun med henne och timme och gick och tränade. Och det är sån lyx att få städat och tvättat så jag vågar knappt säga det.




Kommentarer
Postat av: Gloria

Fisen!
Att du såg sidan! När du mejlade om aftonbladet fattade jag inte vad du menade, sen var det nån på facebook som hade gjort en kommentar om den sidan!
Shit pommefritt!

2008-04-03 @ 10:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0