Två barn

479513-9

Lyckost mig som får ha två barn!

Kommentarer
Postat av: Gloria

Hej underbara fru!
Vad fina ni är! Sötnosar!Jag sitter på ett lärarrum i Orminge och skrattar högt åt alla dina tankar om Beijing. Det är underbart och du skriver så bra, känns lite som att prata med dig! Jag har just spelat pjäs här för hormonsstinna fjortisar, det är roligt! Vad mallig jag blir att du har länkat aftonbladetsidan på din blogg!
Love u!

2008-04-03 @ 10:50:16
Postat av: mymlan

Jag och min arbetskompis undrar när enbarns beslutet togs. Har barnen några kusiner? Tänkte först att kusiner måste bli som syskon och sen att kusiner är beroende av tidigare generations syskonmöjlighet. Hur ligger det till?

2008-04-03 @ 15:42:41
Postat av: Cia

Systsemet infördes ungefär 1980 efter att Kinas befolkning ökade enormt och många var fattiga. Så det är inte så gammal politik och den tidigare generationen har fler barn så kusiner finns nog men inte så många syskon. Det finns undantag, typ på landsbygden där bönderna behöver arbetskraft och om man får ett handikappat barn eller en flicka kan man få försöka igen (!). Får man fler barn får man böta och beloppet varierar men det är några månadslöner till årslöner.

2008-04-07 @ 04:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0