Sommar!



Så här skönt har jag haft det i sommar! Ja, möjligen inte varje dag eller i själva verket bara några gånger men min känsla av sommaren är så här. Det har helt enkelt varit en lång och skön sommar där vi hunnit träffa alla släktingar och kompisar och rest hit och dit. Det enda jobbiga har just varit att hela tiden resa hit och dit och bo i en kappsäck. Men vi börjar bli proffsnomader. En stor del av sommaren har jag ägnat åt packning. Och det är något jag gör med stor omsorg (av ren överlevnadsinstinkt) och med alltmer, om jag får säga det själv, skicklighet. Det där med att alla personer i familjen får varsin väska är passé. Det fungerar inte. Mitt nya sätt att packa är efter angelägenhetsgrad. I den första väskan packas allt det man kan behöva inom 30 sekunder. Saker som blöjor i passande storlekar, majskrokar att tugga på, en liten samling leksaksbilar och motorcyklar, bubbelvatten, mobil, nappar i olika storlekar osv. I väska nummer två packas det man behöver varje dag och kan behövas gnska snabbt lejongosefilten, boken jag läser för tillfället, vällingpulver får olika storlekar på barn, rena Niloshorts, en tjock tröja till alla och envar osv. Sedan i fallande ordning till den sista väskan där flytvästar, cykelhjälmar, puzzel, Henriks kläder osv hamnar. Jag har blivit en sån expert att man kan fråga mig nästan närsomhelst var vadsomhelst är - utom min mobil, den går aldrig att hitta. Nåväl. 

Eftersom jag totalt förummat min blogg under sommaren på grund av en kombination av lättja och radioskugga så smygstartar jag nu igen på detta sätt inför hösten. Vi är nu fortfarande kvar i Sverige men drar om en vecka till Shanghai. Vi har fortfarande ingen lägenhet, vi känner i princip inga människor där och har ingen ayi (vi har ingen Tien!). Men vi har en dagisplats till herr Nilsson och vi har en tillfällig lägenhet och kommer så att säga take it from there. Så håll i hatten - om en vecka sparkar vi igång del två i äventyret The Sjoberg-Lifs hits the far East!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0