God Jul!



Grattis på födelsedagen Jesus och God Jul alla andra!

Idag är det julafton. Det är morgon här i Shanghai och vi har just ätit frukost. Det är roligt med jul! Jag gillar julen. Jag gillar maten, jag gillar julmust och lussekatter, jag gillar att ge paket och att få paket, jag gillar att titta på TV och äta för mycket choklad. Här i Kina är det inte så mycket stress heller. Henriks föräldrar och bror är på plats. Maten står i kylen och paketen är inslagna. Och Karl-Bertil i datorn. Det blir fint. Min syster påminde mig om hur det var förra julen och det är ganska stor skillnad från i år. Nilo bröt benet i vår trappa den 19 december så vi kom hem från sjukhuset bara någon dag innan jul, med Nilo fastsurrad med benet i en ställning. Så han var placerad mitt i vardagsrummet. Och Elsa var bara 3 månader gammal och fick liksom bara hänga med. Och vi hade precis flyttat in i vårt nya radhus. Och hela familjen var hos oss. Och vi skulle flytta till Kina snart. Det var stressigt och rörigt. Jag minns det som mysigt men min syster påminde mig om att jag var stressad och grät en skvätt. Det låter inte helt omöjligt. I år är jag inte stressad. Men det finns en risk att jag kanske gråter en liten skvätt idag också, men för att jag längtar efter Pyttan, Signe, Mymlan, mamma, pappa och Anders. Och marsipan. Men det ska bli väldigt roligt att få se Nilo öppna sitt paket med Barbien med brunt hår och inte mindre än 6 olika outfits! Och se Elsa öppna och stänga luckan på leksaksspisen som hon ska få. Och alla andra miljarder paket vi har köpt  år igen. På torsdag åker vi till Hainan och enligt väderleksrapporten ska det regna i 5 dagar. Man kan inte få allt! 

Jag hoppas ni alla får en riktigt GOD JUL hur och var ni än firar!  

Kommentarer
Postat av: Sandra

God jul :D

2008-12-24 @ 03:38:22
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: Erika

God Jul till er alla i Kina härifrån Finland! Här är det oxå kallt men snön fattas.. Vi åker till Korpo o fira jul, imorgon äter vi hos mamma tillsammans med systerns familj, Nicko o Jens.

Jag läser ofta din blogg, tycker denn är underhållande :) Ha de bra, tack för alla julhälsningar, syns i sommar!

2008-12-24 @ 08:36:39
Postat av: Farsan

Några få flingor kom igår och idag är det frostkallt, soligt och vackert. Vi har också litet kallt inne, men skall få radiatortermostater utbytta om en dryg månad (ny fastighetsskötarfima från 1 feb). Mycket lugn julafton: litet TV, korsord och alfapet. Två snapsar till julkorven.

Idag blir allt större - jullunch hos Pyttan om ett par timmar!

2008-12-25 @ 11:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0