Julshow på Sunrise Montessori



Igår var det julshow på Sunrise Montessori Kindergarten. Barnen hade tränat i några veckor. En konserthall hade inhyrts och föräldrarna hade fått instruktioner om färger på skor, strumpor och tröjor. Sunrise Montessori har sju klasser med ca tjugo barn i varje grupp så det var en del barn, och föräldrar. De första stackarna som skulle ut på scen var tvååringarna. När ridån drogs bort och de stod framför tvåhundra förväntansfulla föräldrar började två storgråta, tio av dem stod bara still och glodde och två jazzade järnet. Det var nog mer för föräldrarna än barnen. Nilos klass - Tigers - hade lite mer scennärvaro även om det var en del tårar och några osynkroniserade rörelser även där. Tigers körde tre nummer - med tre klädbyten. Rena Destinys Childkonserten. Och alla klasser över 3 år hade fler nummer så hela showen varade över två timmar! Lite i mesta laget. Och när lärarna som avslutning skulle köra tre nummer började det kännas som det räckte. Nilo tyckte nog det var ganska kul att vara med men någon hade snörat halsduken i det andra nummret för hårt om hans hals så då blev han lite ledsen. Det är ju jättesvårt att sjunga med en halsduk snörad kring halsen. Eller att dansa traditinella kinesiska danser. 

Jag var extra matt på julshowen eftersom jag blev matförgiftad i onsdags. Vi var ute med några kompisar på en jättefin japansk restaurang och åt sashimi. Det var en fantastisk lokal med balkonger en trappa upp och hela köket med 20 kockar var öppet och sushiköket likaså. Vi åt fantastisk sashimi och andra goda grejer. Och efteråt åkte vi till ett annat ställe och åt efterräter. Jag och en kille blev sjuka. Det känns ju rätt naturligt att tro det är sashimin som var dålig men jag undrar om det inte var saffranspannacottan. Det kändes liksom så direkt efteråt. Jag låg halva natten framför toaletten och sprang som en tetting hela dagen efter. Så igår var jag så där vinglig och yr i skallen som man blir efter en kroppslig dränering (därav lite stiltje på bloggen). Men sen igår har jag fått behålla maten och är nu lite på plus igen.

Igår kväll var vi på konsulatets luciafirande. Den fantastiska damkören SALT var influgna och gjorde ett jättefint luciatåg. Man fick baka pepparkakor och det bjöds på glögg. Jag höll mig dock till swedish coke - julmust.    

Kommentarer
Postat av: Benny

SALT, är inte det Sofia, Angelica, Lotta och Tulle? Vad roligt att de uppträdde. Sjöng de "Jerry, tänk på din framtid" som vanligt?



Vilket jätteprojekt julshowen på Sunrise montessori verkar vara. På Vasastans montessori är det lite tipp, tapp, tipp, tapp och sen fika. Inga Tigers men däremot tigerkaka som någon pigg och duktig förälder alltid har bakat (själv brukar jag bidra med en aldrig-lagom-kladdig kladdkaka som sällan går åt, men i år bidde det inget alls eftersom vi har haft vinterkräksjuka och inte ville bjuda på den på dagis). Nästa år när vi får se 3-6-årsgruppens Luciatåg så förväntar jag mig lite mer Destinys child-upplägg dock ;-).

2008-12-13 @ 08:07:26
Postat av: Benny

I SvD idag stod det att myndigheterna i Shanghai börjar tröttna på alla människor som går runt i pyjamas i nordöstra Shanghai. Är det här något du känner till? Är det familjen Lif Sjöberg som fortfarande har jet lag och inte kan skilja på dag och natt månne? Eller är det kanske bara det svenska luciafirandet som ställer till trubbel? I Sverige går ju halva befolkningen runt i nattlinne idag även om de dagen till ära har adderat lite glitter och ljus också.

2008-12-13 @ 08:13:43
Postat av: Anna

Jag läste din blogg för ett tag sen och måste ha smittats av allt ditt snack om slem och spyor för jag har nu haft en natt av det själv. Vi hade lånat ut Bill för att fixa hans rum vilket var tur för på så sätt slapp han vara hemma med en väldigt matt och rätt äcklig mamma. Men känner mig lite bättre nu och ska slå på stort med en rostad macka. Får jag behålla den så ska jag hämta tillbaka lilla Bill. Varför kommer vinterkräksjukan inte innan bikinisäsongen. Johan käpar på och får fixa rummet helt själv.

2008-12-14 @ 12:14:52
Postat av: Cia

Det verkar smitsamt att skriva om att k----s. Hoppas du snart mår bättre! Ja det är sant, om det vore lagom till bikinisäsongen vore det förmildrande.

2008-12-14 @ 15:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0