Thank God its Sunday

Spyor och död! Munter blogg det här. Men innan jag lämnar dessa ämnen och avslutar veckan on a higher note så bara måste jag berätta lite mer om kroppsvätskor och bristen på kroppsvätskor. Elsa bytte kräkningar mot diarré så i fredags åkte jag till sjukhuset med henne. De sa att hon var lite uttorkad så vi blev kvar en halv dag och hon fick dropp. Lite färska fina kroppsvätskor fulla med näring. Det var jättebra och även om hon fortfarande är lite hängig mår hon bättre nu. Samtidigt som vi låg på sjukhuset hade Henrik sin invigningslunch av Springtime Shanghai på världens högst belägna restaurang.  På 91:a våningen i det nya huset i Shanghai som ser ut som en ölöppnare. Det är kanske världens högsta hus, det beror på hur man räknar, men det är nog det hus man kan befinna sig högst upp i. I Dubai finns tydligen något hus som ständigt har en lyftkran på taket och så fort något hus är högre än det så bygger de till ett par våningar. Vad vet jag. Det är skithögt och jag missade lunchen.  Men det hade varit lyckat, maten god och utsikten som man kan tänka sig - extraordinär.


Men förrutom samtal  om döden och kroppsvätskor har vi occkså hunnit med kul saker denna hektiska vecka.  Henrik har haft kollegor på besök så vi har varit på restaurang. Igår hade vi vänner från Peking här och han med både lunch, gofika (det betyder fika med goa grejer till, men den bästa original gofikan kan bara ske hemma hos min syster  Mymlan, hon är Queen of gofika), julmarknad, fäktningsmatcher  och middag tillsammans. Och sen avslutade vi med fest med karaoke till klockan två igår kväll. Jag fick tillfälle att igen få göra We built this city! Denna underbara låt. När jag och mina systrar en gång hade en diskussion om vilken musikvideo vi skulle göra om vi fick chansen valde jag We built thie city med Starship. Jag vet det är en fruktansvärd låt, men jag ville stå framför Stockholms stadshus i grynningen och ha tupperat hår och skinnpaj. Typ som Europe på 80-talet och göra en hyllningslåt till Stockholm. Jag vet det är lite långsökt eftersom jag varken gillar rock, Europe, skinnpajer eller Starship för den delen, men det kändes som en bra idé.  Och det kom förstås mina systrar ihåg så på min möhippa klädde de mig i en snygg rockmundering, satte bindel för ögonen och tog mig till Stadshudet.  Och när de tog av bindeln stod alla mina kompisar där i den ena snyggare utstyrseln än den andra. Det var mycket trikå, peruker, glitter och skinnjackor!  Sen var det bara att rocka! Och det gjorde vi. Och hemma har jag en väldigt snyggt gjord  video som skulle ge Starship en revival om den någonsin kom ut. Det var ett japanskt tv-team på plats när vi höll på och de filmade oss väldigt mycket så det är inte omöjligt att vi har visats på japansk tv. Den uppmärksamme tittaren hade kanske funderat på statusen på detta rockband när de såg att våra gitarrer var gjorda av papp och aluminiumfolie. Men det är bara rekvisita. Vi hade attityden! We rocked! Jag saknade min posse igår.

Idag är det söndag och vi har slöat och ätit brunch. Skön söndag efter en hektisk vecka.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0