Det var den sista åk nu!

Imorgon är det dags. Då far vi. Klockan 18 går planet. Jag har fått lite lagom resfeber och magonda. Herr Nilsson känner av att något är pågång. Idag frågade han på t-banan - Ska vi åka hem till huset nu eller åker vi till Kina nu? Vi försöker berätta för honom att vi ska flyga långt och att de talar enelska på dagis och att vi ska bo på ett annat ställe men det är inte lätt att förstå. På honom låter det som om vi ska till Vällingby Centrum imorgon. He is up for a wake up! Coola Elsefjun tar som vanligt allt med ro. Hon hojtar till när hon är hungrig och sitter annars mest och studerar oss på sitt vanligt lugna sätt och verkar tänka  - värst vad de yrar runt här, jag tuggar vidare på min strumpa!

Denna sista vecka har präglats av nedpackning av hemmet och farväl. Det är inget roligt att lämna alla som jag tycker så mycket om. Fy sjutton! Jag är ett flockdjur som behöver min flock. Men nu har vi bestämt oss för att dra så nu är det bara att kliva ut på trampolinen och hoppa. Min syster M sa idag att - jamen åk någonång då så man kan börja sakna er! Så nu ska jag inte sitta här och skriva utan packa bilbarnstolar, blöjor, kläder, böcker, leksaker, hostmediciner, nappar, välling och alla andra tusen saker man kanske kan behöva. Sedan ska storstädningen sätta igång för imorgon kl 14 kommer hyresgästerna. Nästa inlägg blir från Peking 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0