Tänder!

Idag har Elsefjun fått sin första tand! Lilla hjärtat. En liten vit risgrynskant i nedre käken. Ska hon också bli stor och ha tänder och lära sig gå och ha tofsar och äta glass och lära sig läsa och simma och börja sminka sig och dra hem killar och plugga utomlands och herregud! Det var ingen som förvarnade om at föräldraskapet innebär allt det där också. Och det där blir man påmind om av en liten vit tandkant.
 
Dessutom var herr Nilsson på sin första tandkontroll idag. Det kom en tandläkare till dagis som kollade barnen för 40 kronor. Jag vet inte hur utlåtandet var. Jag fattar inte vad de pratar om hemma när jag är hos tandläkeren, och än mindre när det sker på kinesiska med ett tiotal högljudda barn i rummet. Men vi får väl något papper sedan förutsätter jag. Inskolningen gick sådär. Jag gick iväg en kvart idag och herr Nilsson protesterade och blev jätteledsen när jag gick. Det är rätt kämpigt men jag härdar ut denna veckan så får vi utvärdera sedan. Blott en dag ett ögonblick i sänder. Men solen sken från en klarblå himmel, Henrik är tillbaka från Shanghai och vi ska ät den goda, förberedda Tien-maten till middag och kanske kolla på en 10 kronors DVD.  

Kommentarer
Postat av: mymlan

Nu är jag uppdaterad! Och fast jag sitter på mitt lilla kontor i ett grått solna så får jag ta del av fantastiska måltider och små tänder. Jag längtar efter Er. Mymlan

2008-03-26 @ 13:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0