Beijing Planing Exhibition Hall

Peking

Det kanske inte låter som något rock´n´roll ställe men det var helhäftigt. Vi fick tipset från en svensk kvinna som bott länge i Peking och det var verkligen värt ett besök. Man fick dels se olika typer av Master Plans hur Peking har byggts och planeras men det häftigaste var en hel våning där Peking var hela golvet som man ser på bilden ovan. Vissa delar som Förbjudna staden och centrum var uppbyggt i modeller och resten var fotografier som man gick på. Sen visade de också en 3D-film där man flög över stan och fick se hur den har utvecklats över århundradena. Coolt tyckte Mymlan, Elsie och jag som var där. Jag har intehaft på mig ett par 3D-glasögon sen ja, när då. Kanske de där blå i papper man köpte innan de skulle visa den första 3D-filmen i Sverige (fast jag har bara vaga minnen av det där. Jag minns bara glasögonen i blått papper och att det var något revolutionernade!).

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)
Svara gärna på frågan i min blogg :)
Kram

2008-05-22 @ 16:12:11
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0