Club hoppin'

Glory

Jaså tänker ni. Två drinkar and she is out! Slut som partyartist. Hon har blivit gammal! Icke sa Nicke. Igår kväll gick vi ut IGEN! Två dagar i rad, jag har blivit helt crazy. Jag bara kan inte få nog av utelivet. Ingen klarar dock av mitt hrda tempo så jag fick byta ut Henrik mot Gloria och Mymlan igår. Vi började kvällem som sig bör i Peking - med Pekinganka. Vi var på en restaurang som heter Da Dong Roast Duck och som namnet avslöjar specialicerar sig på anka. De rullade fram den stekta ankan på en liten vagn till bordet och skar sedan med van hand upp tunna fina bitar av skinnet och köttet. Man äter ankan på tunna pannkakor där man lägger anka tillsammans med en söt sojasås, salladslök, socker, vitlök, gurka och rättika gör ett litet paket och in i munnan. Fantastiskt gott!

Efter ankan så åkte vi till en cool bar som heter Le Lan Club. Det är en stor bar och restaurang som ligger i ett kontorshus i ett rätt tråkigt område. Men när man kommer in är det som Alice i Underlandet. Ett jättestort ställe inrett av Philippe Starck. Stora tavlor i taket, enorma soffor i guld, höga stolar i lila plysch osv. osv. Och varje toalett har förutom en toalett och ett handfat med kranen utformad som en svan också ett skrivbord och en fåtölj. Ifall man blir sugen på att sitta och skriva lite. Det gjorde inte vi. Vi drack mojitos och dansade. För den nyfikne kan man kolla in:  
 http://lanbeijing.com/index1.php

Efter det avslutade vi kvällen på Face (igen) som är inredd i gamla vackra kinsiska möbler. Mer röda lyktor och opiumsängar. Vid tvåtiden var vi hemma och jag gick hem medan Gloria och Mymlan tog ett varv runt kvartert för att leta varm korv med bröd. Eller snarare kinesiskt grillspett för en krona styck i ett hål i väggen. Trevlig kväll. Jag har inte hunnit ladda in bilder med Mymlan ännu så ni får nöja er med Gloria för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0