Daniel Blockert

Daniel

Jag har en kompis som heter Daniel Blockert. Om man googlar på hans namn får man reda på att han pratar lite här och där om handelspolitik och ibland om musik. För alla som känner Daniel är ingendera någon större överraskning. Varken att han kan mycket om handel och musik eller att han pratar mycket om det han kan. Om man googlar på bilder däremot får man 24 förslag. Inte en enda föreställer Daniel och ett av förslagen man får är bilden ovan. Jag känner Daniel ganska bra och jag tror att denna bild faktiskt föreställer en genomskärning av hans hjärna. A - det är det viktigaste - Da Family - Sara, Gabriel, Solna (Framskjärtsbacken), katten, ligga på den stora soffan. B - också viktigt, jobbet - handelspolitik, beredningar, underlag, enhetsmöten, WTO-rundan som alldeles, alldeles närsomhelst är klar. Och C - också väldigt viktgt i Daniels liv - populärkultur och trivia - musik, spellistor, iPods, tv-serier, vem som spelade i vilket band och som spelade in vilken låt var osv (jag är gift med en likadan så jag vet). Sen har han för all del en del andra sådana där machointressen som killar med stil gärna lägger sig till med som italienska slipsar, kaffemaskiner och whiskey och sånt men det kanske är det där tomrummet i mitten som fylls av sådant (okej, två av slipsarna är riktigt snygga!). Nu ska jag börja googla på alla mina kompisar och se om det finns genomskärningar av deras hjärnor på nätet. So watch out! Om ni klagar på att det inte skrivs tillräckligt mycket om er på min blogg kanske jag ger mig på en hjärnanalys av er också!

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Jag tycker att det skrivs på tok för lite om mig och min hjärna på din blogg, och för att underlätta för dig har jag hittat en bild som måste vara en uträkning av min hjärna: http://www.medwaycropcircle.co.uk/Silbury%20Genesis%20Flower%20fig%207.jpg

Gud tänkte väl så här: jaha, nu är jag färdig med bilringarna, (alla kan ju inte se ut som Anna Lindholm) tårkanalerna, det tunna håret,de stadiga och ganska stora fötterna, hjärtklappningen och plåtmagen - nu måste jag fylla dethär söta lilla (eller ganska stora) huvudet med någonting - jag tror att det vore skojigt med tankar som bara gick runtruntrunt i något slags blommönster, med små nedslag av klarhet i andliga frågor - det vore väl kul?
Cia, eftersom jag är instängd i min egen kropp kanske du kan hjälpa mig med en bättre analys eller bild?

2008-05-27 @ 08:46:11
Postat av: Mats

Äntligen lite om Daniel, nu tar sig den här bloggen! Det var bra att Daniel röt till, hut går hem.

2008-05-27 @ 09:11:27
Postat av: Daniel

Väldigt trevligt inlägg. Att du inte kan stava till stjärt eller whisky (whiskey kommer från Irland och USA och är således inte whisky) är trist, men inte mycket att göra åt. En psykolog skulle nog kunna göra en hel del av att du missar just de två orden. Förresten är minst 74 av mina 127 italienska slipsar skitsnygga.
Sen är det också intressant att du skriver att du är gift med nån som är inne på popkultur och trivia. Precis som inte du själv är det!

2008-05-27 @ 11:12:01
Postat av: Cia

Jag ska genast ta mig ann din hjärna Pyttan. Det är dock oroande att Daniel gillar mitt inlägg, det betyder att jag varit för snäll och det vill jag inte. Inte FÖR snäll. Men jag tycker Daniels svar vittnar om att min analys stämde; inga protester om ABC-analysen och sen lite besserwisser, lite gubbsnobb och trevlig - precis som jag skrev. Whisky kan jag inte stava till (och står för det) stjärt kan jag stava till men som min gamla (ja i båda bemärkelserna faktiskt) chef så vet du att jag är snabbare än noggrann. Men du har nog rätt i att en psykolog borde analysera det.

2008-05-27 @ 11:39:23
Postat av: Anders

Vem är Daniel Blockert? ;)

2008-05-27 @ 16:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0