Herr Sjöberg och herr Sjöberg

Herr Sjöberg och herr sjöberg

Vi har dubbelbesök i Peking - Mymlan kom igår och Gloria har varit här några dagar. Det är toppenkul att ha dem här. Att få hänga med homies har jag längtat efter. Och det är så roligt att få visa upp vårt Peking för kompisar och syster. Det blir ännu mer vårt Peking då. Och jag blir liksom stolt över alla fina och häftiga saker och människor som finns här.

Idag är jag något så ovanligt som lite bakis. Det är en ovanlig känsla för en småbarnsmamma. Henrik och jag passade på att gå ut en sväng på en bar igår kväll eftersom vi har två barnvakter på besök. Så Henrik och jag tog två drinkar på ett ställe som heter Face med några av hans kollegor. Med den ickebefintliga rutin jag har på att dricka drinkar är två som att dricka en halv flaska sprit ungefär. Men det var roligt att sätta på sig högklackat och en blus som man INTE kan amma med. Tyvärr är Elsie lite småhängig igen så mitt huvud hann inte ens landa på kudden innan jag var tvungen att gå upp och pyssla om henne. Och sedan hade det skett en liten olycka i herr Nilssons säng mitt i natten så Henrik fick bädda om, och så var det lite mer välling, och oj då, en bajsblöja hos Elsie vid 6-tiden. Varför inte. Ja, en vanlig småbarnsnatt helt enkelt. Fast med lite tröttare föräldrar än vanligt. Så idag är det lite segstartat i apartement 2201 i Seasons Park. Men det är bara att spotta i nävarna. Gloria och Mymlan är påväg till muren nu och vårt gäng ska åka till ett lek- och fikaställe på stan.

Ingen av herrarna Sjöberg på bilden ovan var med på Face igår, endast en annan herr Sjöberg. Men det är en fin bild.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Återigen tackochlov för bloggen där jag kan konstatera att Mymlan kom lyckligt fram och kom till rätt adress med hjälp av en skrynklig papperslapp.

2008-05-17 @ 10:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0