Mors dag

n

Idag är det mors dag. Jag fick ett par fina örhängen av mina barn i present och sedan fick vi inte bara frukosten upprullad på vårt hotellrum utan tror ni inte det kom en liten snäll kille från Starbucks också med cappuccion till frukosten! Helt fantastiskt! Så det blev frukost-picknick på vårt golv. Eller vårt nya hem - rummet. När herr Nilsson efter ungefär fem lägenhetsvisningar sa - JAG VILL ÅKA HEM. Och vi frågde, vad menar du med hem (en adekvat fråga i vårt nomadliv) sa han - Hemma i det där rummet. Vi har verkligen gjort honom rotlös. Efter en natt på ett hotellrum är det hans nya hem. Men han har nog varit lika trött och förvirrad som jag denna helg. Jag kom på sedan jag skrivit mitt förra inlägg om hur trött jag var på fredagkvällen att jag glömde den bästa anekdoten. När vi kom in i hissen på fredagkvällen för att åka upp till vårt rum frågade jag Henrik vilken våning vi skulle till. 12 sa han. Jag tittade allt jag kunde och letade med fingret upp och ned.- Nej, det finns ingen 12:a. Henrik följde mitt finger med blicken och sa - Det är verkligen konstigt att det inte finns någon 12:a mellan 15 och 16. På det här helsnurriga stället har de satt 12:an mellan 11 och 13. Jag måste prata med front desk imorgon bitti så de genast rättar till det. Jajamensan. Detta är en tjej med huvudet på skaft.

Målet med resan var att titta på bostäder och framförallt bostadsområden. Vi hade två olika mäklare som visade oss ungefär 6-7 lägenheter var. Den ena mäklaren var en rätt påfrestande liten kille med headsettelefon och sa - No, hurry! Medan han småjoggade före oss till nästa ställe. När herr Nilsson började protestera efter den fjärde visningen sa mäklaren - That is why I do not want kids. They totally destroy your life! Och sen skrattade han. Jaha. Och vad väntar han sig för svar av oss. - Ja det har du verkligen rätt i. Våra barn har verkligen förstört vårt liv. Och vi har dessutom två, förstå vilken olycka. Vi borde ju ha lärt oss av första gången. Idiot. Och han försöker sälja sina tjänster till oss. Han kan väl låtsas i två timmar att han tycker våra barn är underbara och sen ringa sin kompis och skvallra om hur hemska de är och hur påfrestand det var. Dessutom var herr Nilsson inte ens hälften så jobbig som han kan vara utan bara lite trött., Men det var inte mäklare utan bostäder som var målet och vi såg en hel del ok men inget fantastiskt. Men de ska skicka fler förslag till oss. Nu har vi en liten känsla för områden och typer av bostäder. Men det är väldigt svårt. Särskilt i en stad där man inte har en aning om vad som är var. Jisses vilket äventyr!  

Kommentarer
Postat av: Mamma

TACK för morsdagsgrattis på mobilsvararen. Hängde med systrarna efter gudstjänst accompanjerad av Jazzdoctors.Medryckande. Var med Signe på cirkus i fredags för tredje gången.Hon börjar uppskatta cirkusartisterna också, inte bara djuren.Längtar efter att få gå med Nilo nästa år!!
Nu är det 21 dagar tills ni kommer.
Kram.

2008-05-25 @ 17:00:34
Postat av: Erika

Hej! Nu har vårt barn äntligen fått ett namn. Det blev Lasse Elias vid dopet på lördagen, vilken tur med sådan deadline när det gäller oss för annars blir det bara aldrig bestämt.. Annars allt bra här i Finland, vädret blir bara varmare och varmare. Snart blir det sommar och så ses vi alla igen. Va kul!! Hälsningar till alla som läser Cias blogg! :)

2008-05-26 @ 15:21:30
Postat av: Pyttan

Erika! Vad kul att han har fått ett namn. Det är han värd - så söt som han är! Är det tilltalsnamn Lasse eller Elias? Kram, Pyttan

2008-05-26 @ 19:26:51
Postat av: Erika

Nog använder vi Lasse. Elias är fint, tycker vi, men lite långt att "ropa på".. Så det fick bli andra namn. Ha det bra!!

2008-05-26 @ 19:33:52
Postat av: Pyttan

Äntligen - en Lasse i släkten! Jag måste säga att jag tycker att det är ett jättefint namn! Lasse! Pussa Lasse och hälsa Lasse och säg till Lasse att vi ses snart. Hej då, Lasses mamma!

2008-05-27 @ 07:18:34
Postat av: Cia

Lasse! Vad roligt. Pussa Lasse från oss i Peking också. Det ska bli kul att göra det på riktigt snart! Att det tar tid att bestämma namn är något vi har full förståelse för. För Nilo tog det två och ett halvt år innan han blev Nilo på riktigt. Men nu är han det. Kram sillen

2008-05-27 @ 07:29:17
Postat av: mymlan

Jag vill också grattulera till ett bra namnval. Lasse är ett toppenamn

2008-05-27 @ 22:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0