Halloween



Tänk er en sisådär hundra barn mellan två och sex år. Fredag eftermiddag. Alla barn är ute på gården och utklädda till vampyrer, spöken, Batman, Spiderman, sjörövare, princessor, häxor, lejon, änglar, clowner (?). Lägg till ungefär hundrafemtio föräldrar och ett gäng småsyskon. Sen sätter man på Michael Jacksons Thriller i bakgrunden på lite för hög volym. Fröknarna pratar eller halvskriker i en mikrofon samtidigt som de föröker få upp barnen klassvis på scen. Sen toppar man hela tillställningen med att ge alla barn varsinn påse godis så att en skön sockerchock snabbt kickar in. Så där ja! Där har ni Sunrise Montessoris Halloweenfirande i ett nötskal. Tur att det är ett år till nästa gång! 

Kommentarer
Postat av: Pyttan

6 av 8 på SvD:s Obama-quiz. För att vara så exalterad som jag känner mig inför valresultatet är det ett ganska dåligt resultat. Jag sitter här och drömmer om predikningar i klass med hans tacktal. Fast med ordet "USA" utbytt mot ordet "Kyrkan". Typ.

2008-11-05 @ 11:20:38
Postat av: Laura

Hej kusin,



Kan du hjälpa mig. Jag skulle villa veta hur man skriver på spanska "God Jul och Gott Nytt År".

Jag ska skicka ett julkort till mitt fadderbarn i Peru.

Hoppas ni alla har det bra, hälsa alla.



Laura

2008-11-06 @ 15:38:36
Postat av: Cia

Querido XXX

Feliz navidad y prospero ano nuevo!

Esperamos que estes bien y te deseamos lo mejor por el ano que viene.

Recuerdos Laura,

(Kära XXX, God jul och gott nytt år. Vi hoppas du har det bra och vi önskar dig allt gott inför nästa år. Hälsningar Laura xxx



Du är ute i god tid. Eller, jag är aldrig ute i tid så det är kanske nu man ska skriva sina julkort. Bra, tack för tipset. Jag ska skärpa mig i år.

Vi mår fint. Hoppas ni har det bra och trivs i det nya huset. Kram

2008-11-08 @ 00:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0