Hemlängtan



Idag längtar jag hem. Jag vill inte vara i nått himla Shanghai. Jag vill vara hemma med mina systrar och mina kompisar. Och med Signe och Anders. Jag vill ha ett jobb att gå till. Jag vill ha en kontext och en vardag där jag inte måste göra reklam för vem jag är inför varje ny människa jag träffar. Jag vill se på tv och förstå allt som sägs och förstå alla referenser till personer och tidigare nyheter. Jag vill handla i mataffärer där jag vet vad alting är och vet ungefär vad de kan användas till. Jag vill tjuvlyssna på vad andra pratar om på bussen och jag vill veta var bussarna går någonstans. Ibland är det övermäktigt med ALLT nytt.   

Kommentarer
Postat av: Daniel

Word. Sometimes it sucks to be me.



Man blir en bättre människa om man vidgar sina horisonter sägs det, men om man gillade horisonten precis som den var då? Kanske Leo med mysbyxorna har några sköna tips?



Men andra dagar känns allt å andra sidan spännande och nytt och man undrar vad man beklagade sig för.

2008-11-14 @ 04:01:06
Postat av: Mats

Kan bara instämma, nu har jag suttit på jobbet i en timme och jag längtar redan hem till Fredhäll. Jag vill hellre försöka vinna tyska cupen med Bayern München på Fifa09. Försökte igår kväll men åkte ut mot Werder Bremen i semifinal, så nu vill jag ha revansch. Här på jobbet tvingas jag skriva en ikraftträdandeförordning beträffande ett protokoll till ett skatteavtal som en av de avtalsslutande staterna inte ratificerat i tid (trots att vi bad dem göra det!) för att vår lagstiftningsprocess ska kunna ha sin gilla gång. Men snart är det fredagsfika med bulle. Det är så det här departementet funkar, precis när man tänker att nu drar jag, så ställer de fram bullar.

2008-11-14 @ 09:06:00
Postat av: vera

2008-11-14 @ 11:54:38
URL: http://ciaikina.blogg.se/
Postat av: vera

Jag förstår dig och du har min sympati. Jag ville inte ens gå upp på morgnarna.

Men: ser fram emot din blogg.

Kram till er alla

Vera



för att locka fram ett leende, läs om Obama från The Namibian:





The Namibian's 'Oh-Bama!' makes news



WILLIAM J KOLE

FIRST there was 'Obamamania', punctured in places by naysayers crying "Nobama!" Now, as U.S.









President-elect Barack Obama prepares for the White House, his message of change, resounding both at home and abroad, seems to have unleashed a barrage of Barackisms.



Or maybe they should be called Obamanyms.



Here's a glossary, culled from Web sites, news reports and the blogosphere: OH-BAMA: Joyful exclamation, via headlines in the Kennebec Journal in Maine, The Register Guard in Eugene, Oregon, and The Namibian, from the southern African country of Namibia.



OBAMAPHORIA: The postelection rapture that swept over Obama's supporters worldwide.



OBAMANATION: A twist on "abomination," expressed by evangelicals and other conservatives who oppose Obama's stance on abortion, gay marriage and other social issues.



OBAMARAMA: The celebrations around the Jan.



20, 2009, inauguration.



OBAMANOS: A play on "Vamonos," or "Let's go," among Obama fans in Mexico.



OBAMATOPIA: The political paradise tObama's staunchest supporters hope he'll usher in.



OBAMALUJAH: Exultation shouted by his fans.



OBAMATRONS: The policy wonks who will occupy the West Wing of his White House.



OBAMASCOPE: Media scrutiny of the new leader.



(Example: "One hundred days after Barack Obama took office, newspaper editors put the president's economic plan under the Obamascope.")
OBAMANATOR: Hollywood-inspired nickname for the new president _ even if he's got what California Gov.



Arnold Schwarzenegger contends are "skinny legs" and "scrawny little arms."



OBAMALICIOUS: Complimentary term used by those who like Obama's looks.



OBAMALOHA: Goodbye, Obama-style, with a nod to Hawaii, his birthplace.



BAMELOT: Description of his presidency, from a New York Post headline that played on the youth and freshness of John F.



Kennedy's administration that came to be known as "Camelot."



OBAMERIKA: Headline from the Croatian newspaper Slobodna Dalmacija.



* BARACKSTAR: Description from those who believe Obama is "the Mick Jagger of politics" (from Slate.com).



Nampa-



2008-11-14 @ 11:57:01
URL: http://ciaikina.blogg.se/
Postat av: Mymlan

Liksom jag inte gillar bilder av djur som plågas vill jag skonas från bilder av gråtande syskonbarn.

2008-11-14 @ 16:50:11
Postat av: Anonym

Liksom jag inte gillar bilder av djur som plågas vill jag skonas från bilder av gråtande syskonbarn.

2008-11-14 @ 16:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0