Världens tråkigaste blogg



Igår fick jag två kommentarer om att min blogg blivit tråkig. Jag håller fullständigt med. Vilket sömnpiller denna blogg blivit. Den senaste veckan har den varit så trist och oinspirerande att jag nästan somnat själv när jag gått in och kollat på den. Återseende av Peking - Zzzzzzzzz! Bara för att jag tyckte det var kul att vara tillbaka i Peking är det inte nödvändigtvis kul att läsa om. Bevaremigväl! Och USA-valet, jamen snälla någon kan vi tala om något annat snart! Jag gick senast idag och tänkte nej nu måste jag skriva något kul på min blogg annars kommer snart inte ens Arne och Ann-Marie gå in och kolla på den. 
- Arne, har Cia skrivit något nytt på bloggen? - Jag vet inte kolla du, jag orkar inte kolla den är ju bara såååå tråkig nu för tiden!
Tur att jag har sådana trogna läsare som håller mig på tårna även om vissa från Singapore låtsas vara anonyma. Det enda jag kan skylla denna bläcka vid är att jag har varit bortrest, har mina päron på besök och ägnat tid åt att sy upp kläder till mina systrar och köpa lite (inte många så ha inte för stora förväntningar) julklappar till min familj att skicka med mina föräldrar hem. Men imorgon åker de och jag kommer ha mer tid.

Så kära läsare, håll ut. Jag lovar en lång radda spännande inlägg framöver. Några ämnen jag klurar på är:
- Daily life in Shanghai
- Yoga för nybörjare
- Dagens boktips
- Hemingway
- Världens coolaste möbelaffär
- Kreativitet för okreativa
- Julförberedelser i fjärran land

Och naturligtvis - Henriks inlägg. Han har lovat att han ska skriva men jag har sett honom sammanlagt i vaket tillstånd typ 5 timmar de senaste 10 dagarna så det är lättare sagt än gjort. Men jag ska snart börja med hot eller något. 

Har ni önskemål om vilket inlägg jag ska börja med?

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Gud, så spännande. Vilken meny! De två utläggningar jag mest ser fram emot är: Yoga för nybörjare och Kreativitet för okreativa. Andra rubriker du kan ta tag i är: Elsas egenheter, Världens bästa systrar, Tecken på att jag blivit kines, Vad jag ser från mitt fönster, 10 tecken på kinesisk andlighet, Kinesisk klädsel, Konstiga insekter och Vad är det som låter mitt i natten.



Själv skulle jag idag kunna skriva en lång text om hur man klär på sig trasiga jeans, skitiga gympaskor, urringning och packar ner sina begravningskläder i en påse, som man glömmer på bussen och ska ha begravning om en timme. Men det hinner jag inte, som du förstår. Jag ska gå hem till en kollega och gräva fram prästsaker ur hennes garderob. Jag ser massor av tecken på hur mitt undermedvetna manifesterar sig i det yttre och säger: jag vill inte vara präst just nu. Vad ska jag göra? Tacksam för tips.

2008-11-12 @ 10:54:27
Postat av: Pappa Göran

Tjohej!

Nu övergår vi från ris till potatismos. Väskorna är packade till bristninghsgränsen och planet går från Pudong kl. 10.25. Fantastiska 3 veckor i Kina, inte minst tack vare blogginnehaverskan.

2008-11-12 @ 12:55:56
Postat av: Arne

Nu rycker jag ut till ditt försvar, Cia!

Du skriver en bra,intressant och omväxlande blogg.

Varje morgon när jag slår på datorn så kollar jag EN NY BLOGG!ropar jag. Då släpper Ann-Marie Sveriges bästa lokala morgontidning,GP,och kommer springande till datorrummet och läser och läser igen.Då är vi nöjda, inför alla dagens aktiviter och partyn.

BLOGG IT YOUR WAY IN YOUR PACE, CIA!

Jag vet vad jag talar om, eftersom Cia´s blogg är den enda som jag läst.Det räcker för mig när det gäller bloggar. I övrigt finns det så mycket annat att läsa.I din blogg får jag reda på vad som händer med Nilo, Elsa,om Cias´s dagliga aktiviteter och att Henrik jobbar 8-10 tim om dagen och sitter på krogen var och varannan kväll.Jag har gjort det i 40 år. Så gno på bara!

Jag känner igen läget. Under mina första år utanför folkhemmet fanns bara TELEX.Har ni sett en sådan apparat?Vem hade en sådan i bostaden? Sen kom FAXEN. Den var ju inte heller så vanlig i hemmen.Men som ni ser så har jag nu en datamaskin, hemma!Då vanlig brevskrivning på flygpostpapper inte var något för mig, så fick ingen i min omgivning reda på vad jag gjorde i vaket tillstånd, förrän vi träffades på en öl.

Henrik, ta inte så allvarligt med bloggandet. Behåll dina affärshemligheter för dig själv, så att de inte kommer i händerna på någon illasinnad konkurrent.

BLOGGA PÅ(OM NI VILL...BÅDA TVÅ)

ARNE

2008-11-12 @ 17:31:04
Postat av: Daniel

Arne är en mes. Vi som följer denna blogg använder dyrbar tid (oftast arbetstid) för att bli underhållna och stimulerade. Sista tiden när jag har läst bloggen så har jag somnat framför datorn (som Elsa på bilden) och mina kollegor undrar varför jag inte jobbar (det gjorde jag ju inte innan heller, men då syntes det i alla fall inte). Telex, fax, snigelpost, blogg eller krypto spelar ingen roll, är det inte spännande så skriv inte.



Dock uppmuntrad av Cias handlingsplan. Ser spännande ut. Jag tar Hemingway för 50 kronor tack, yoga för nybörjare och kreativitet för okreativa (handlar nog om mig). Jag skulle också vilja läsa mer om Kinas insekter, hur smakar egentligen melanin och varför är barnen plötsligen självlysande.



Och för varje dag vi får vänta höjer Henrik förväntningarna...

2008-11-13 @ 03:04:34
Postat av: Cia

Jösses. Vad många olika riktningar på kommentarerna. För det första - Daniel - om inte du är snäll mot min svärfar så kanske jag säger till personalavdelningen på UD att du inte gjort klart din magisterexamen. OCH råkar repa några av dina favoritskivor. Fast då kanske jag inte ens får en madrass att sova på utan direkt på golvet när vi kommer till Singapore. Men iallafall, lägg av min svärfar!



Tack gode gud för att det finns smidigare teknik än fax och telex. Men eftersom jag jobbar på stenåldersmyndigheten UD så vet jag precis hur telex fukar, vi som enda myndighet i världen typ använder foprtfarande det eller kryptotelex eller vad det är. Osmidigt och segt är det iallafall. Jag skulle gärna se en bild på dig när du sover som Elsa på ditt kontorsgolv. Faktum är det kan vara värt det att skriva lite tråkigt.



Jag vil verkligen höra hur det gick att begrava någon i trasiga jeans och uringning. Wow! En kyrka i förändring - löpsedlar om präster i trekanter (och dessvärre misshandel) och nu begravning i uringning - hmm, kalla mig konservativ men jag örinte helt säker på om vi är riktigt mogna ännu för allt detta på en gång.



Men jag lovar ni ska få dessa inlägg och fler därtill men som Arne säger , in my own pace.

2008-11-13 @ 07:22:35
Postat av: Pyttan

När ska ni åka till Singapore?

2008-11-13 @ 07:58:58
Postat av: Pyttan

Att jämföras/likställas med "trekantsprästen" ger mig rysningar! Och för att bibehålla mitt eventuella anseende vill jag säga: begravningen hölls på ett pietetsfullt och anständigt vis. Och jag lyckades till slut få tag på både prästskjorta, plisserad kjol (!), platta svarta skor samt ett par strumpbyxor som i viss utsräckning täckte den generande hårväxten på vaderna.......

Och när den 6 meter långa en-ris-dekorations-girlangen halkade ner från kistan tog jag, utan att röra en min, 4 smärtsamma minuter till att lägga den till rätta igen (den vägde väldigt mycket) med två miljoner lethal barr instuckna i fingrarna som resultat. Så långt är jag beredd att gå för att det ska bli en fin begravning. Och sen smörgåstårta (som jag verkligen, verkligen inte gillar) på det. När jag till slut fick kliva i mina jeans igen hade jag sannerligen förtjänat en stund i mina egna byxor.

2008-11-13 @ 08:07:47
Postat av: Cia

Det var inte meningen att jämföra dig med den bisarrahistorien. Förlåt kopplingen. Jag vet att du altid gör ett lysande jobb! Till och med den enda gång du varit försenad i hela ditt liv lyckas du glida in en aning sent men styra upp allt och fixade till allting som inkentinken!



Vi åker till Singapore om två veckor för att hälsa på "storebrorsan" och förnya våra visum i en kombinerad trip. Trots att han i princip är ambassadör får vi dock sova på golvet. Snacka om att de dragit ned på förmånerna på UD.

2008-11-13 @ 14:30:33
Postat av: Mymlan

Ja Cia, jag håller med Daniel om att bloggen måste hottas upp och en del av dina förslag låter intressanta, men dagens boktips? Snälla!

Jag skulle vilja veta något om "stadens dofter", "finaste systrar", "kinesiskt tv-utbud" eller "veckans smak".

2008-11-13 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0