Första besöket



Igår kom Nilos farmor och farfar hit. Det är jätteroligt! De inviger vårt gästrum och de nya Ikealakanen och de nya Ikeahanddukarna. Nilo är eld och lågor och springer in till oss klockan 7 och frågar får jag väcka farmor och farfar nu. Nehej, men nu då? Men nu då? Men nu då? Varje minut tills han får gå in. Snart kommer han hoppa över denna hindrande mellaninstans och springa rakt in.


Jag har spenderat dagen på tre galna ställen. Först åkte vi till The Bund. Shanghais turistmål nummer ett. Standpromenaden vid floden fär man ser övertill Pudongsidan och massa skyskrapor och TV-tornet som ser ut som en tändsticka med en köttbulle på. Eftersom det är stor helg var det vansinigt mycket människor och solen gassade. Jobbigt! På eftermiddagen tog jag t-banan till tågstationen där jag skulle köpa biljetter till imorgon när vi tänkte göra en utflykt. Enorm hall helt i sten, 30 kassor, 1000 kineser och inte ett ljuddämpande tygstycke. Madness! Jag tror att vi nu har biljetter tur och retur Suzhou men det kan lika gärna vara biljetter till en fotbollsmatch i Anhui, vi får väl se. Jag avslutade med att åka förbi tygmarknaden för att hämta några grejer jag sytt upp. Ett tredje galet ställe med massa hysteriska människor som ska göra KAP! Mina grejer var för stora så de ska sy om dem så då måste jag åka tillbaka. Fas det är det minst dåliga stället av dessa tre så det är ok.

Nu ska vi ut på gården och cykla i det sköna eftermiddagsvädret. 


Kommentarer
Postat av: din fru

Hej Kära fru,

vad härligt att ni har fått besök av världens bästa farmor och farfar!

Jag undrar om du fick mitt mejl... jag har inte fått nått svar så därför provar jag här istället! Jag har premiär i morgon å e lite nervös såklart. Och så försöker jag skriva sketcher oxå...det går sådär!

Puss å kram från din fru

2008-10-03 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0