Klädkod



För Nilo 3 år har kläder blivit en viktig sak. Så fort han kommer hem kastar han av sig skorna i hallen, springer in på sitt rum och kommer ut 30 sekunder senare med sina blå-gula fotbollsshorts på sig och bar överkropp. Till nöds duger de blåa mjukisshortsen på bilden där han ligger i våran oversized soffa. Men han vill ABSOLUT inte ha på sig långbyxor eller långärmat. NNNNEEEEEJJJJ MAAMMMAAA! Det är inte sköööönt! Och varje morgon är en kamp för att få honom att sätta på sig något annat än mjukisshorts. Här om dagen när han hade ritat med färgpenna över hela magen och armarna och sa att han hade en tatuering såg jag för min inre syn Nilo om 14 år i Firman Boys. Jösses amalia! Ska jag låta honom gå klädd som en fotbollshuligan nu så kanske han kommer ur det snabbare eler ska jag sätta P direkt och hoppashan fokuserar på något annat snart. Hur skulle Anna Wahlgren ha gjort? Han kollar också alltid in vad andra ska ha på sig. - Farfar ska du ha shorts på dig? Nehe. Farmor måste du ha långärmat? På gatorna ser man ofta gubbar med bar överkropp och då skriker Nilo från undervåningen i vagnen - Men mamma han där borta måste inte ha tröja på sig! Imorse kom han på det smartaste. Jag hade ett krusifixhalsband på mig - Mamma, Jesus har shorts och ingen tröja på sig, så det så! 

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Såhär ska du förstås svara: Ja, Jesus hade shorts och ingen tröja. Och sen dog han.

2008-10-08 @ 07:22:20
Postat av: Anders

OK, tecken att leta efter på att din son är huligan:



-Han kommer hem efter dagis med skador, han säger att han har "ramlat".

-Han kräver att ni ska köpa märkeskläder (Fred Perry, Lacoste, Pringle, Fila)

-De ny fina Fila-skorna som ni köpte som var såååå sööta, har små små blodfläckar efter dagis

-Cookie-filerna på datorn bär spår från www.svenskafans.com, sverigescenen.com, dfgsthlm.se och liknande

-Han börjar snacka om att försvara "färger" och sånt. Gå inte på snack om att det handlar om att andra barn försöker ta hans kritor.

-Meningar som "Mamma, när kan vi åka til Norra Stå?" dyker oväntat upp.





2008-10-08 @ 07:26:57
Postat av: Cia

Två proffstips på en gång. Jag ska genast vara vaksam på signalerna. Vad gäller Jesus ska jag säga att han var fastspikad också eller tycker du jag ska vänta lite med den detaljen.

2008-10-08 @ 08:45:40
Postat av: Gloria

ojojoj så roligt!!! Jag skrattar så jag gråter! Både åt Nilos smarta kommentar och åt Pyttan och Anders tips. Jag lägger till.

Testa vet ja´.Låt honom gå med bar överkropp och se vad som händer. Leonel ville inte ha på sig jacka häromdan och sa att han ville göra som Alicia (Alicia hade en tjock tröja istället för jacka)...jag lät honom ta av sig den efter mycket tjat. Det höll i tre sekunder sen började han frysa och sen var det bra med det...

2008-10-08 @ 09:19:31
Postat av: mymlan

Ja. Kanske har du närt en huligan vid din barm, eller en profet, förmodligen lite av båda? Du kan väl berätta för Nilo att Jesus bar luciasärk och blev ihågkommen i tusentals år. Kanske är det inte jesu klädkod du vill att han ska välja? Men jag tror det kan vara ett gott alternativ till rådande klädsel, och svalkande.

2008-10-08 @ 12:45:40
Postat av: Pyttan

Du kan säga att han dog till en följd av uppspikning OCH FÖRKYLNING. Man vet inte riktigt vad som var den slutgiltiga dödsorsaken men det hjälpte ju inte direkt att han var så dåligt klädd.

2008-10-08 @ 16:41:07
Postat av: Pyttan

Jag kan inte skriva korrekt svenska. Förlåt.

2008-10-08 @ 16:42:19
Postat av: Anders

Eller helt enkelt: kineser äter barn utan kläder. Det vet jag, för det har jag läst på internet så det måste vara sant. Sådetså.

2008-10-08 @ 17:02:07
Postat av: Daniel

Som en flitig besökare på Norra Stå tar jag mycket illa vid mig av smutskastningen. Vi gör inget annat än följer jesus råd: vänder de andra kinden till som ge dem en fet smäll där också. (Tror det står i en av apokryferna)

2008-10-09 @ 08:22:51
Postat av: Anders

Daniel: stå still då när jag försöker slå dig på andra kinden, i stället för att springa som en liten kyckling.

2008-10-09 @ 16:22:05
Postat av: Daniel

Typisk polisbrutalitet. Snart kommer väl piketerna från Norrmalmspolisen och hämtar mig.

2008-10-10 @ 03:25:02
Postat av: Anders

Kom ihåg: stryk är som julklappar - det är roligare att ge än att få.

2008-10-10 @ 06:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0