Master of time, space and dimension



Det här är Carl Henrik Sjöberg. Han är 36 år gammal, född på Hisingen och är min man. Alltså inte att förväxla med Henrik Sjöberg Sveriges första olympier som var det enda svensk som deltog vid OS i Aten 1896. Den Henrik Sjöberg detog i fem grenar (enligt Wikipedia, men jag trodde det var fyra grenar. Eftersom jag har Sveriges bästa OS-historiker i familjen så kan du väl klargöra detta Ove om du läser detta). OS-Henrik Sjöberg blev som bäst fyra i Aten, i längd. Min Henrik Sjöberg har inte fått så många medaljer i idrott. Det är jag som står för idrottsmedaljerna i vår familj. Men han har många andra strängar på sin lyra. Det är många som efterlyst mer information om, och kanske ännu mer av, denna Henrik Sjöberg. Var lugna. Det kommer. Tills han själv tar till orda så får ni hålla till godo med information om honom. 

Alla som känner Henrik vet att han gillar musik. Gärna jazz. Eller pop, R´n´B, musikaler, shlager, klassiskt, ja det mesta faktiskt. Men allra helst västkustmusik, alltså inte musik från den svenska västkusten som man kanske skulle kunna tro från denna Göteborgare utan amerikansk slick-pop från slutet av 70-talet och början av 80-talet. Eftersom jag vet att flera av mina trogna läsare också är tävlingsinriktade besserwissrar så måste jag ju länka till en Quiz om just westcoast musik. Med risk för att direkt få en skilsmässoansökan så måste jag avslöja att jag bara hade två av sex rätt. Och de två chansade jag på  http://www.vetgirig.nu/quiz-1998/Westcoast-Music/.

Henrik är en stor fan av popkultur generellt och av TV-serier specifikt. Vi ser en hel del serier tillsammans. För tillfället kollar vi på tredje säsongen av Dexter och andra säsongen av Mad Men. Mycket bra båda två. Men Henrik ser en hel del själv också. I smyg. Så när jag säger - Har du hört om den här nya serien, Flight of the Conchord eller Little Britain eller 30 Rock eller vad det kan vara så kommer det fram att den har han redan sett hela säsongen, för ett år sedan.
 
Vad Henrik jobbar med här i Kina får han berätta själv. Annars kanske jag avslöjar några värsta hemliga business informationen och då måste han äta upp mig. Fast jag vet ingen hemlig businessinformation, bara vilka han jobbar med och så. Men vad gäller livet i Kina tror jag hans tre i topp är: Sichuanmat, parklivet på helgerna och massage på Dragonfly. Vi får se vad han säger själv. Han är på tjänsteresa i Peking för tillfället så jag kan inte fråga honom.   
 
Men hans tre-i-topp rent generellt i livet tror jag är:
3. Kaffe.
2. Mig.
1. Nilo och Elsa!
Vi får väl se vad han svarar själv när denna skuggperson kliver fram ur ridåerna. Det kan ju vara så att han är jättesugen på kaffe just när han skriver och jag har sagt något dumt till honom och då kanske jag åker ned till en tredjeplats och kaffet upp en placering.  Sånt kan ju hända. Och kaffe är ju jättegott, det kan man ju inte förneka!

Kommentarer
Postat av: Mats

Det här verkar vara en välregisserad PR-kampanj där manegen omsorgsfullt krattas för Henriks entré. Så här långt verkar den dock inte funka som tänkt, förutom denna kommentar har inläggen endast fått spamkommentarer; en från en modeblog och en från en hemsida som erbjuder "gratis" make-up. Kan det verkligen vara målgruppen?

2008-10-30 @ 20:22:40
Postat av: Pyttan

Ja,nu trappas förväntningarna verkligen upp! Må det bli ett språkligt överväldigande, känslomässigt innerligt, detaljrikt och tankeväckande inlägg. Vi väntar så gärna, med tanke på vad som komma skall! Den som väntar på nåt soft väntar aldrig för länge.

2008-10-30 @ 21:45:25
Postat av: Ove

Hej,



Hoppas alla i familjen mår bra! Henrik är väl i sjunde himlen nu när Häcken åter gått upp i Allsvenskan!?



Tack för "Sveriges bästa OS-historiker", även om det är en överdrift. Under alla förhållanden har jag, sedan Vera uppmärksammade mig på Dina rader, kollat Sveriges första olympier.

Henrik Sjöberg deltog 1896 i Athen i höjd (4:a), 100 m, längd, diskus och gymnastikgrenen hopp.

Han deltog alltså i fem grenar, fyra i friidrott och en i gymnastik, och var som bäst i h ö j d (oplacerad i övriga grenar).



Ha det så bra hela gänget, särskilt till gårdagens namnsdagsbarn Elsa!



Puss och kram!



Ove och Vera



2008-11-01 @ 02:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0