Min man är bäst!



Den första veckan vi var här i Shanghai jobbade Henrik dygnet runt. Vissa människor tacklar jetlag med att hålla sig vakna lite längre och anpassa nattsömnen efter den lokala tiden. Henrik tacklade sin jetlag med att inte sova alls. Han jobbade nästan dygnet runt hela veckan. Det kunde lätt ringa på hans mobil halv 4 på morgonen från Sverige och han var direkt inne i någon förhandling eller diskussion. Helt galet! Men det var intei onödan. Han jobbade på en offert för att hans förtetag ska få göra den svenska paviljongen på världsutställningen som ska vara här i Shanghai 2010. Och de vann! Så vi firade med en middag på South Beauty, stans bästa Sichuankrog (som om jag skulle veta det, men iallafall en fantastisk restaurang). Han är inte bara stilig, han är duktig också min fina man!

Kommentarer
Postat av: Mymlan

Ja, din man är klok och söt! Hälsa och gratulera! Om han kan få in mig som ett viktigt inslag i den svenska paviljongen kommer jag fortsätta att hålla med honom när det gäller, för all framtid! Jag kan till exempel koka renskavsgryta!?

2008-10-10 @ 19:05:42
Postat av: Pyttan

Jag kan sitta på ett fårskinn från Gotland och tälja dalahästar och måla dem traditionsenligt.Med sverigedräkten på mig. Det enda jag begär är en flygbiljett.

2008-10-10 @ 21:11:26
Postat av: Pyttan

och jag är beredd att gå längre om det behövs. Allt för Sverige. Eller Kina. Eller nåt. Men inte med Henrik alltså. Bara kanske någon mässbesökare som behöver lite extra uppmuntran.

2008-10-10 @ 21:13:57
Postat av: Mymlan

När jag kokar min gryta, kan jag samtidigt jojka och ha på mig samedräkt eller ingenting, om det känns mer svenskt. Jag kan göra det med någon på Henriks kontor som behöver piggas upp, om jag får vara med!

2008-10-11 @ 11:37:27
Postat av: Cia

Jösses. Mina systrar har blivit glädjeflickor! Det är fint att ni ställer upp för Henrik, eller Sverige eller vem ni nu vill hjälpa. Eller så är ni bara desperata. Jag lovar att vidarebefodra er tjänsvillighet.

2008-10-12 @ 15:15:22
Postat av: Mymlan och Pyttan

Nej, desperata är vi inte. Vill att ni ska veta att utbudet är brett och vi gör nästan vad som helst för våra våra nära och kära.Generositet har alltid varit ett ledord för oss, vi förväntar oss samma gränslösa generositet från Er!

2008-10-12 @ 19:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0