Nutidsorientering



Jag älskar DN:s nutidsorientering. Jag går in och testar mig själv nästan varje vecka. Nu har jag gjort deras årstest fast det är för högstadieelever så egetligen är jag väl för gammal. Jag är ett geni, eller näst intill iallafall. Eller hade varit om jag var 17 år. Jag hade 33 av 35. Jag missade att 1968-upproret startade i Sorbonne, jag chansade på Aristotelesuniversitetet. Jag vet inte ens om det finns ett sådant universitet men jag trodde det var i Tyskland. Sen skäms jag lite för att jag missat att det var Norge och inte Danmark som lagstiftat om samkönade äktenskap både statligt och i kyrkan. Men annars är jag ett geni. Även de frågor jag chansade på som vilken aptyp man hittat ett stor grupp av i Kongos djungel. Jag valde mellan orangutang och gorilla och chansade turligt nog på gorilla och det var rätt! Eftersom lemur inte är någon stor apa kunde jag lätt som plätt utesluta den.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket sammanträffande för jag är nämligen också ett geni! Jag brukar säga det allt som oftast men mitt utrop är lite mer högtidligt: jag är, i sanning, ett geni! Att jag däremot skulle få högst 15 poäng på nutidsorienteringen i DN är ju en annan sak. Jag är ett geni på så många andra sätt! Ja, ni som känner mig har ju också fått ynnesten att vistas i närheten av de brillianta tankar och kunskaper som bor i denna kropp. Jag är syskon till ett geni samtidigt som jag är ett geni själv! Somliga har tur!

2008-10-07 @ 16:40:23
Postat av: Daniel

Lemurer är inte någon apa, oavsett storlek.

2008-10-08 @ 05:14:23
Postat av: Anonym

Nej precis. Och verkligen ingen stor apa. Heltokigt ställd fråga. Tur att jag är ett sådant geni som kan genomskåda sådant.

2008-10-08 @ 13:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0