Rita



- Hur har du haft det på dagis idag?
- Bra.
- Vad gjorde ni?
- Jag kommer inte ihåg.
- Ritade ni något?
- Ja. Vi skulle rita regnbågar, det heter Räin Båou på engelska. Men jag ritade oväder och knivar.
- Va?????!!!!! Varför det?
- Jag ville det. 
Det är ju sådant barn ritar på BUP när de varit med om traumatiska händelser och hellre vill rita än berätta vad de varit med om. Knivar och oväder. Vad har vi gjort för fel. Men på kvällen påminde mig Henrik. Det är ju det älgbrorsorna ritar i "Gittan och älgbrorsorna". Älgbrorsorna har svårt att få fast kritorna i klövarna när de ska rita så det blir mest knivar och oväder. Han är inte traumatiserad, han gör litterära referenser i sitt konstutövande. Jag visste att han skulle outsmart me för eller senare, jag tycker bara det kommer lite snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0