Sy upp kläder



Shanghai är en fantastisk shoppingstad. Till och med bättre än Peking. Det finns massor av stora och små butiker med miljarder väskor, skor, kläder och tingeltangel. Jag blir alldeles yr i huvudet. Fina kvarter och skabbga kvarter allt om vartannat. Jag gör små utflykter till olika gator och rekar och ibland köper jag något. Den stora shoppinghysterin har inte slagit till ännu för mig men den kommer nog. Det mest underbara stället av alla är dock tygmarknaden. Tänk er ett varuhus med fyra våningar ungefär lika stort som Pub, där varje våning är fyllt av små affärer med tyger och skräddare. Det finns alla tyger man kan drömma om linne, bomull, ylle, strech, skjorttyger, kostymtyger, sidentyger i hela världens kombinationer och färger. Jag blir helt yr men samtidigt taggad. I will do good here. Och det är superbilligt. En kostym kostar 600 kronor, en skjorta 100 kronor, ett par byxor 100 kronor och klänningen på bilden i linne kostade 180 kronor. Och då fick de ändå rätt till och sy om lite tre gånger! Igår var jag där och beställde en skjorta, 6 kuddöverdrag och en specialbeställd datorväska allt för 400 kronor. Det är fantastiskt och jag tycker det är så roligt att gå där och känna på alla tyger och fundera på vad jag ska hitta på härnäst.

Kommentarer
Postat av: Din fru

Klänningen är jättefin...MEN dina skor my darling dina skor är sjukt snygga!!! Var har du köpt dom? Jag höver såna skor jag oxå!!!!

Puss

2008-10-21 @ 12:31:13
Postat av: mamma

Det är bra att du rekar för jag kommer snart.

Kolla in kläder, skor,hantverk, pärlor. Jag har shoppat listan du skickade. Önskar du något mer???

2008-10-21 @ 18:43:14
Postat av: Cia

Mina snygga träskor är hemifrån och är heter Has Beens. De finns för typ 1000 kr på Tjallamalla MEN jag har köpt mina på tradera för 350 kr! De du. Jag var just inne och på Tradera och där finns inga just nu men på Blocket finns ett par beiga med heltå på Kungsholmen för 650 kr. De är supersnygga.

2008-10-22 @ 03:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0