Honeymoonaz



Innan vi åkte till Yunnan var min kompis Stina och hennes man Richard här. Jajamensan, MAN. Det var de som hade smyggift sig efter 14 år och två barn tillsammans och som annonserade det för alla sina släktingar och vänner på festen de "råkade" ha samma kväll hemma. Det missade vi men honeymoonen fick vi vara med på eftersom de varit intelligenta nog att lägga den i Asiens coolaste stad.

Det var roligt att ha dem här. De är matmänniskor båda två, Richard kock och Stina krögarbarn, så de gillar att gå ut och äta. Vi var på några av Shanghais fantastiska restauranger med dem och de gillade vårt favoritställe South Beauty som har stans godaste Sichuanmat. Allt är gott där, och ganska starkt. Stina är som jag tokig i tyger så även där gick hon bananas som alla gör. Nejmen vilka snygga tyger, och där också, och där. Kostar det bara 90 kronor att sy upp en skjorta med tyg OCH arbete? Men då gör jag fyra till. Alla blir lika köptokiga när de kommer dit. Och alla mina stamskräddare blir lika lyckiga när jag dyker upp med nya gäster. Som alla åkte de hem med fyllastade väskor.  

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det där med fyllastade väskor hoppas jag inte har med nykterheten att göra.



Fråga: Arne - Present? Har han allt i jazzskivor? Finna andra förslag?

2009-04-19 @ 16:21:44
Postat av: Pappa

2009-04-19 @ 17:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0