Gott Nytt År!



Gott Nytt År! Idag är det några plusgrader och klart i Shanghai. Även om kineserna också byter kalenderår idag så är inte nyårsafton någon särskilt stor högtid i Kina. De sparar smällarna till Chinese New Year i februari när alla tråffar sina familjer , äter fisk och håller på med en massa mumbo jumbo för att få ett rikt nästa år.

Vi däremot tänker firar nyår. Min kollega Emma och hennes kille Jonas har kommit på besök. Det är väldigt roligt. Och idag kommer Henriks bror Johan och hans tjej Anna-Karin. De ska bo på hotell tills gästrummet blir ledigt om några dagar. Så vi sex har slagit våra partypåsar samman med våra grannar Björn och Catharina och deras gäster. Så vi blir 10 personer som ska inleda med skumpa en trappa ned hos grannarna, sedan ska vi gå till Shintori ev cool japansk restaurang och sedan till baren Mesa Manifesto för att svinga våra lurviga. I år håller vi oss på gångavstånd efter förra årets nyårsaftons antiklimax när vi inte fick tag på taxi mitt i natten i kylan. Så i år har vi krattat i manegen och förberett ett toppen program på lagom avstånd. 

Hoppas ni alla får en trevlig nyårsafton och ett gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Anders

Flytvästar is för pussies!

2009-12-31 @ 08:41:51
Postat av: pyttan

det låter som en toppen-nyårs-plan! nu ska jag ge mig i kast med mitt livs första portvinssås!

2009-12-31 @ 11:19:54
Postat av: Cia

Här i Kina kallar vi säkerhetsbälte för fegsnöre!



Vi blev faktiskt bara skjutsade en liten bit med jetskin till en båt och där fanns det flytväst. Fast i fel storlek och utan snöre mellan benen så det var väl också mest bara symboliskt. Vi skulle behöva en säkerhetsexpert som du för hela den här regionen typ.

2010-01-01 @ 04:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0