Julhälsningar från Fjärran Öster



Vi har just kommit hem efter en fantastisk vecka i Filippinerna. Vi blev inte kidnappade, vi såg inga mord varken på journalister eller andra och vi såg inte någon eldsprutande vulkan även om vi läste i tidningen att den var nära ett riktigt utbrott. Det kan ju ha att göra med att vi knappt lämnade Hiltons resort, vad vet jag.

Vi hade aldrig varit i Filippinerna innan och det vi hann se när vi faktiskt lämnade resorten var fint. Fattigt, packat med folk men nästan alla var otroligt vänliga och leende och lätta att kommunicera med. Och vädret var otroligt. Alltid mellan 25 och 30 grader och soligt och med en skön bris från havet. Så precis som jag anade spenderade vi hela veckan vid poolen, på stranden, på restaurangen och på rummet. Väldigt skönt! 

Eftersom Hilton tar massor betalt för internet på rummet blev det inget bloggande därifrån men nu är vi tillbaka i kalla Shanghai igen så nu ska ni få se på alla fina bilder från Filippinerna! God jul till er alla lite i efterskott. Jul på stranden var inte så dumt men frågan är om inte en vit jul med massor med snö som ni verkar ha i Norden inte slår det. Lite hemlängtan får jag allt när jag ser bilderna i tidningarna!   

PS. Precis när jag skrivit klart inlägget så tittade jag ut och det hade började snöa! Det lär ju inte bli några meterhöga drivor direkt. I själva verket smälter det så fort det kommit till marken, men ändå. Här från 8:e våningen ser det fint ut. 

Kommentarer
Postat av: pyttan

kul att ni har haft det bra. Men just nu är jag helt fokuserad på den lila kreation du har på dig på bilden: vad i hela fridens namn är det? Så snygg!!

2009-12-27 @ 09:32:55
Postat av: Cia

Tygmarknaden såklart! Och som med alla snygga grejer man gör där (tillskillnad från alla halvfula man misslyckas med) så har jag en i brun-blått också. Och eftersom jag tycker tyget är så fint så finns det såklart en Shanghai Ginkgo sjal med det rosa tyget också.

2009-12-28 @ 03:57:24
Postat av: Mamma

Bara EN sjal ?????

Det kanske finns i blågrönt också ??

2009-12-28 @ 16:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0