Julmys



I helgen har vi förrutom att fira mässa också julpyntat för fullt! Plastgranen från förra året fick hänga med en vända till. Och IKEA hade pepparkakshussats i år igen så här har det smälts socker och köpts florsocker (icing sugar vet jag att det heter nu) och pyntats och stått i. Och trot eller ej men endast en liten Non-Stop karamell har försvunnit från taket. Den uppmärksamme tittaren ser också att vi har en tomte påväg ner i skorstenen. Och det skrivs förstås önskelistor också.

Gudstjänsten ja. Det var en stor succe. Det tycker iallafall vi i kyrkokommiten. Vi hade alltså adventsgudstjänst och vår präst Lennart kom inflygandes från Hongkong. För första gången någonsin i Shanghai hade vi fått tillgång till en riktig kyrka. Och kör. Och 160 personer kom. Och kyrkkaffe i termosar på kyrkbacken. Jättefint alltså. Men det mest imponerande av allt var faktiskt kantorn. Han hade fått noterna kvällen innan och han bara öva en halv timme innan men spelade fantastiskt. Han får också komma med på bild.

Kommentarer
Postat av: pyttan

de söta små ungarna skulle jag vilja mumsa på. lite glasyr på nästippen och ett cellofanpapper runt; skicka dem omgående till min hemadress. du kommer aldrig att få dem tillbaka.

2009-12-07 @ 11:07:23
Postat av: Mymlan

Ja. Just precis vad jag skulle säga, med eller utan glasyr (sa Bull)

2009-12-07 @ 14:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0