Regn, igen



Efter ett par veckor av vackert väder har regnet kommit tillbaka. Tänk att man glömmer så fort hur krångligt allting blir då. Man ska bylsa på med regnjackor och stövlar, man måste komma ihåg paraply och regnjacka, det går aldrig, aldrig att få tag på en taxi, man blir dyblöt när man regnar, barnsitsen blir dyblöt när cykeln är parkerad ute osv. Logistiktiden fördubblas och man går runt och är ständigt lite kall om fötterna. Men jag ska inte klaga, om en dryg vecka har jag mina fötter på en sandstrand.

Annars har detta varit en alldeles ordinär och vanlig vecka. Skola, dagis, svenska skolan, läxor, lite lek, skola, dagis osv. Det enda utanför det vanliga lunket var att Henriks kollega och vår kompis Marianne har varit på besök och det var roligt att ha henne här. Efter en middag hos oss blev hon dock magsjuk och låg på hotellet en hel dag så det känns ju sådär, vi skyller det på att hon drack vatten ur kran (även om jag inte tror att det egentligen är så farligt) mem hon kämpade tappert med kväll nummer två också när vi gick ut och åt på ett coolt ställe som heter People 7. Där har de världens längsta vårrulle. Eller nej föresten, allt som är världens längsta och högsta måste ju finnas i Dubai, men förrutom det då. Eller vad vet jag, den är hursomhelst skitlång och jättegod. 

En annan sak som jag tack och lov inte gör varje vecka är att vara på återbesök på ortopeden. Inga problem sa han. Mei wenti! Det där är en baggis, inga displaced bones så det läker lätt som en plätt. Så det var ju skönt. Och jag fick också en ny lite smidigare och hudfärgad (!) skena istället. Det där med hudfärgad funkar ju rätt sällan. Jag undrar vems beige-rosa hud det är som fått stå mall för alla hudfärgade produkter. Färgen är lite läskig men skenan bra så jag tänkte att jag inte skulle klaga på nyansen i plasten. - Du doktorn, alltså skenan är jättebra men jag är liksom lite mer "höst" i min färgskala och då passar helt enkelt inte hudfärgad. Jag har inga hudfärgade kläder som matchar.

På söndag är det Lucia även i denna delen av världen och Svenska skolan ska fira med Luciatåg på en irländsk pub. Elsa fick förrutom den fantastiska Pippi-utstyrseln även en Luciakrona i tyg av mamma när hon var här så den ska invigas. Bildbevis kommer, jag lovar. 

Kommentarer
Postat av: anna

Du har visst glömt att det är kallt och blött här hemma i Sverige i 6 mån (i alla fall i alla sandlådor på dagis). Det är rätt mycket bylsande med kläder varje dag när kidsen ska ut, overall, regnställ utanpå det och mössa, vantar och varma och torra kängor. Och jag kommer inte ens att få sätta tårna i en varm sant. Men Luciamys, adventsmys och allt annat bra som finns här hemma i Sverige. Jag saknar dig!

2009-12-12 @ 19:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0