Shanghai Ginkgo



Jag förstår att många av er har undrat hur det går med entreprenören Cecilia Lif. Så där kan jag avslöja. Jag är nog ingen stor entreprenör, iallafall inte på egen hand. Förra året höll jag ju på lite med mina sjalar under mitt märke Shanghai Ginkgo. Jag sålde en hel del sjalar till kompisar och bekanta och bekantas bekanta. Inga enorma försäljningar direkt men ändå lite. Sen tappade jag sugen lite. Känns lite påtvingat att jag skulle väckla ut min sjalpåsar i tid och otid. Kolla vad jag har - ge mig lite bekräftelse och pengar tack. Men å andra sidan tycker jag sjalarna är fina.

Men nu fick jag lite uppsving igen när Henriks jobb Springtime frågade mig om jag ville sälja mina sjalar på deras årliga julmingel-fest-marknad. Och det var ju såklart jätteroligt. Så jag gjorde ett gäng sjalar som jag skickade hem. Min snälla syster och snälla mamma ställde upp som Shanghai Ginkgos försäljare och lyckades sälja 15-20 sjalar! Helt fantastiskt. Så nu går det runt ett helt gäng Shanghai Ginkgo sjalar på Stockholms gator och torg, eller så ligger de möjligen i några julklappar. Hur som helst var det mycket roligt. Och Pyttan och mamma är grymma föräljare. Helt i klass med Shanghai Ginkgos återförsäljare Arne i region väst. Den blå och vinröda med vita prickar längst fram i bilden var tydligen storsäljaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0