Världens dummaste mamma



Igår kom det, det man väntat på - Mamma du är värlens dummaste mamma! Inte - Du är dum! Utan VÄRLDENS DUMMASTE! Och det var ingen stor grej jag hade gjort, ingen stor sammandrabbning som händer nu och då då vi båda är arga och jag säger till på skapen. Nej det var något ganska trivialt. Jag tror det var att jag tyckte det var en dum idé att ha både Bamse tuggummi och jordgubbar i munnen samtidigt. Då kom det - Dumma, dumma mamma! Du är världen dummaste mamma! Men det kan ju vara så att han testade detta nya vapen han just komit på för att se reaktionen, en testballong liksom. Och funkar det till belåtenhet, dvs. mamma blir arg, då är det ju bara att köra på. Jag blev mer förvånad än arg så vi fårväl se när det kommer igen. För det kommer igen, så mycket kan jag vara säker på.

Nilo är ju verkligen verbal. Han har alltid legat långt före sina jämlikar vad gäller talet. Om man jämnför vad Nilo kunde säga när han var ett och ett halvt med vad Elsa säger nu när hon är det så är det en stor skillad. Elsa är normal, Nilo superverbal. (Fast Elsa är förstås supersöt och smart och fantastisk!) Nu har han börjat kombinera denna förmåga med funderande. Varje dag kommer nya klokheter och frågor ur hans mun. Inte sällan när han ligger och ska sova, och vi tror att han redan har somnat kommer det en fråga från sovrummet - Varifrån kommer elektriciteten? Vad finns ovanför molnen? Häromdagen fck vi den kluriga frågan - Har Karius och Baktus Karius och Baktus i sina tänder? Hmm, det har jag aldrig tänkt på, det borde de nog ha om de slarvar med tandborstningen. Eller, vad händer med myrorna när det snöar på myrsacken?  Varför blir vatten is och sedan vatten igen? Förrutom då alla döden-relaterade frågor om varför, när, hur man dör och hur det är i himmelen och hur Gud är. Och att jag och pappa aldrig får dö för då kommer han upp till himmelen på en jättejättejättelång stege och drar ned oss. Jag tycker det är en bra idé, jag vill inte heller dö och vill gärna att Nilo ska komma och hämta tillbaka mig och Henrik. 

Kommentarer
Postat av: Mymlan

Du skulle kunna kontra med "Jag är dum men den enda mamman du har, jag kommer att dö och då finns det ingen stege i världen som kommer få mig åter, tänk på det innan du väljer dina ord".

Men gör inte det snälla. Det har du inget för.

2009-02-25 @ 17:51:14
Postat av: Mamma

Detdär att vara världens dummaste är alla mammor ett flertal gånger i livet. Man är sämst och alla kompisar har bättre och snällare mammor.Det gäller bara att veta att man inte är ett skvatt sämre än alla andra och det dröjer inte många år innan barnen inser att dom inte kunde få någon bättre.Eller hur!!!!? Oftast dyker detta upp i tonåren, men Nilo är ju tidig.....

Misströsta inte.

2009-02-25 @ 19:11:16
Postat av: Daniel

Nånstans måste ju ändå världens dummaste mamma finnas...

2009-02-26 @ 01:34:13
Postat av: Mymlan

Cia skulle kunna vara världens dummaste mamma. Men det blir inte särskilt trovärdigt när det är Nilos uttalande som ligger till grund för anklagelsen. Han har ju så kort och begränsad erfarenhet av dumma vuxna, trots allt. Daniel har du något som styrker hans uttalande?

2009-02-26 @ 15:13:13
Postat av: Daniel

Jag påstod inte att Cia var världens dummaste mamma, bara att någon måste vara det.

2009-02-26 @ 15:48:34
Postat av: Anders

Jag antar att ditt svar i tanddiskussionen blev "Karies och Baktus har inga tänder kvar att ha Karies och Baktus i. Dom var jätteduktiga och borstade tänderna flera gånger varje dag. Men så glömde de en endaste endast pyttelilla gång. Och så: tjoff! Tänderna borta!" Som ni förstår har jag intresserat mig för tvångsmässiga beteendens uppkomst och tycker att det är en bra idé att experimentera på barn, mitt eget eller gärna någon annans.

2009-02-27 @ 07:05:45
Postat av: Cia

Här glömmer man bort att kolla en dag eller två och vipps så finns en vild diskussion. Ja vad gäller hot och belöning är det själva fundamenten i min barnuppfostran så jag kanske ska hota med tandlossnig lite hårdare.

Och ja världens dummaste mamma måste ju faktiskt finnas någostans. Men det är nog en roterande titel, föra veckan var det jag nästa vecka någon annan.

2009-02-28 @ 08:20:46
Postat av: Gloria

Jag tror tyvärr att ALLA som är av kvinnligt kön och har barn är världens dummaste mamma nångång...vi kommer inte ifrån det tyvärr hur vi än sopar...

Men Cia jag har sagt det och säger det igen jag tror att du har ett geni till son. Han är för smart.

2009-03-03 @ 12:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0