36 jordsnurr



Man borde inte säga jordsnurr när man är 36 år gammal, det hör mer till Kamratpoståldern eller möjligen till Mitt-Liv-Novell-åldern men definitivt inte för någon som snart är medelålders. Men det kanske är just därför. När min syster fyllde 40 höll hon ett roligt tal där hon läste ur en psykologibok om hur 40-årskrisen kan ta för uttryck där bl.a. ett symptom för detta är att man vill klä sig och vara ungdomligare än man är. Detta kanske är ett uttryck för det också.

Idag fyller jag 36. Det har varit en medioker födelsedag. Eller, den började rätt trist men artade sig på slutet. Henrik var i Peking imorse och varken Nilo eller Elsa hade förberett någon tårta eller paket utan det blev bara en vanlig morgon på väg till dagis. Lite extra stressig eftersom Henrik inte var hemma. Sen var jag på Ikea på förmiddagen och handlade och på eftermiddagen hade jag kinesiska lektion. Henrik kom hem först vid 7. Men de trevliga sakerna var att Liu Mei hade köpt jättefina blommor till mig. Jag tog en kaffe på dan med min tyska kompis Christiane som är tillbaka i stan. Och Henrik hade köpt en jättefin Shanghai Tangväska till mig! Sen beställde vi hem indisk mat och delade på en fransk bakelse som jag hade köpt. Så det blev bra till slut ändå. Och nu är jag 36 år gammal. Sen jag själv fick barn har jag kommit på att man egentligen borde fira mamman också på sin födelsedag eftersom det är hon som verkligen gjorde en insats den dagen. Så när mamma ringde idag så passade jag på att tacka henne för ett bra jobb där för 36 år sedan. På fredag har vi bjudit in typ alla vi känner här (14 stycken) på en drink hemma och sen ska vi gå ut och äta tillsammans. Det blir fint!

Kommentarer
Postat av: Gloria

Grattis min älskade fru!!!

Jag hoppas du åt gott och att du känner dig som en snygg, intelligent, underbar,bedårande, vacker,fantastisk, strålande, oemåtståndlig, fräsch, rolig, fin,härlig,ljuvlig,beundransvärd 36-åring... för det tycker i allafall jag att DU är!!!

Miljoner pussar & kramar,

Tu esposa

2009-01-14 @ 22:08:01
Postat av: Daniel

En sån gammal tant!



Kan bara nämna att vi hade en ganska ordinär födelsedag för din födelsedagskompis Gabriel också. Vi har inte riktigt hunnit samla ihop tillräckligt många barnkompisar här ännu så det var ingen idé att ha kalas. Istället firade vi själva med fish & chips på det lokala hawker stället, lite lejondans med skramliga slagverk och glass. Gabriel fick en liten stereo så han kan spela sina egna skivor, nu är det soundtracket till Madagaskar som gäller (I like to move it!).



Men födelsedagen bleknade i jämförelse med veckans stora händelse, Gabriel började skolan här i Singapore! Jag har varit väldigt orolig hur han skulle reagera på att börja i engelskspråkig skola, med skoluniform och större delen av dagen bakom skolbänken. Men trots några tårar har det ändå börjat ganska bra och hans skotska fröken, Hazel, verkar trevlig. Gabriel anar förstås inte att detta var början på kanske 20 år av harvande i skolor och universitet. Om barn förstod det när de börjar i skolan skulle det bli revolution.



Nåja, grattis till dig också. Nästa år blir du ett år äldre...

2009-01-15 @ 01:43:55
Postat av: Cia

Tack! Och grattis till min födelsedagskompis också. Ja idag är det business som vanligt, bara lite äldre.

2009-01-15 @ 06:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0