Bra dag!



Idag är det en bra dag. Först är det fredag. Jag vet, jag som inte jobbar kanske borde känna det på samma sätt men det gör jag. Det är liksom lite roligare i luften och dessutom kan man se framemot en helg tillsammans med Henrik och kidsen. Sen är vackert väder i Shanghai. Kanske inte helt blå himmel och stekande sol men iallafall, inget regn, hög himmel och bara tunna moln och där bakom anar man solen. Jätteskönt! Man cyklar inte det snabbaste man kan från A till Ö utan fincyklar lite långsamt för att det är så skönt att var ute.

Nilo var också jättesöt imorse. Det är tvära kast. Från att ha varit världens dummaste mamma så svarade Nilo på pappas fråga - Vem ska du gifta dig med när du blir stor? 
-Mamma såklart! 
Då kan man bocka av Oidipuskomplex också i utvecklingsboken.

I helgen ska jag dessutom på två roliga saker. I kväll ska jag på en middag på restaurangen högst upp i Shanghais senaste (och så klart högsta) skyskrapa som har det slagkraftiga namnet Shanghai World Financial Center. Det är några jätteroliga australiensiska tjejer som har någon klubb där de hittar på roliga grejer en gång i månaden. Köksmästaren ska laga middag åt oss i något öppet kök och sommeliern ska välja vin. Det blir roligt. Och som om det inte vore nog så ska jag och Catharina på en grej imorgon också. Det är en tjej som dragit ihop ett gäng svenska tjejer och jag vet inte rikitigt vad som ska hända förrutom att det börjar klockan 5 och ord som champange, cocktailklänning, limousine och drinkbord har förekommit i inbjudan. Det var väldigt länge sedan, om någonsin, jag har fått en inbjudan med de orden i så jag är mycket spänd på hur det ska bli. Jag återkommer med rapport!
   
Nej nu har jag inte tid att sitta här och skriva. När som helst kommer det förbaskade regnet tillbaka så nu gäller det att passa på att gå ut och njuta av att vara utomhus utan att vara inpackad i ett cykel-regn-tält! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter spännande med alla nya väninnor och deras påhitt. Får Henrik också vara med eller är det hans tur att passa barnen?

De senaste bilderna på barnen är ju jättebra. Kan du maila dem??? Elsa i Nilos kläder är ju underbar och Nilos leende värmer som vårsolen. Det behövs när det är tre grader, mulet och blåsigt.

2009-03-06 @ 16:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0