Morgonsoffa



Så här ser det ut i vår morgonsoffa idag. Den vanliga besättningen har förstärkts med besök av min syster Pyttan och kusin Signe. Anders är också med men han har åkt till Tokyo över helgen för att träffa sin bästis Lars. Han tänkte väl att Shanghai och Tokyo ligger ju nästgårds så då passar jag på att träffa alla jag känner där bort i östra Asien (kompisarna i västra Asien tar han någon annan gång). Det är försås jätteroligt att ha dem här. Att få visa världens coolaste stad för dem, vårt vardagsliv och framförallt att få vara tillsammans. 

Igår var det dessutom Pyttans födelsedag så då började vi med tårta på sängen. När jag lämnat Nilo på dagis hade vi en riktig tjejdag - Pyttan, Signe och jag. Vi var på tygmarknaden och beställde kläder. Vi åt lunch på en terass i solen och sen gjorde vi det allra tjejigaste man kan göra - vi fixade naglarna. Jag vet inte riktigt varför det är så men på något sätt är det själva sinnebild för tjejer som gör saker tillsammans. Och visst fnittrar man, eller iallafall jag, men kanske mest för att det kittlas så när de filar fötterna. Signe gjorde helt klart de snyggaste naglarna - röd lackade med svarta små grenar med vita små blommor på! A piece of art - på varje nagel!   

Kommentarer
Postat av: Göran

Jag skriver från Håkansdal 26 till vilken plats vi kom igår från Ågerup (Roskilde),via Fredrikssund, Helsingör och Helsingborg. Vi har hälsat på min mor i två dagar (ganska skruttigt med henne), men numera ordentligt skött och medicinerad. Vi har pratat med KG i Båstad, bott hos Hans Hedlund i Össjö (hustrun Ninni var på sjukhus med nyopererat knä), besökt Louisiana (obegriplig konst) och hälsat på Marie och Rasmus utanför Roskilde. En riktig Anabasis alltså. Vi åker nog hem i eftermiddag.

Hälsningar från far och mor och ett grattis i efterskott till födelsedagsbarnet.

G&G

P.S. De som är uppväxta i kvarteret Terrassen bör vet att ordet stavas med två r. D.S.

2009-03-21 @ 10:05:17
Postat av: vera

Nästa gång ni fixar naglarna, vill jag absolut vara med.

Åter från Helsingfors, från Finsk-Namibiska föreningen Indenpendence Day. Såg inte mycket av stan, bättre sagt: ingenting, var i Vantaa hela tiden och crappy väder. Det var cca 360 pers på festen. Tänk, jag hörde till dom yngre! De flesta var gamla missionärer.

En gång, grattis till Camilla på födelsedagen, hoppas att du fick mitt sms.

Puss och kram till alla!

Overa

2009-03-21 @ 16:07:24
URL: http://ciaikina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0