Romantisk fru



I fredags hade jag kommit överens med Liu Mei om att hon skulle vara barnvakt. På eftermiddagen skickade jag ett SMS till Henrik och sa att han inte skulle få äta den take-away hemma i soffan framför en DVD som han hade tänkt sig, utan skulle infinna sig i korsningen Xinle Lu och Changle Lu kvart över 6. Det är utanför ett nytt bra mexikanskt ställe så han hade nog bespettsat sig på en tacotallrik och en falling-down-the-stairs-margeritha (vi drack en sån en gång i New York, jetlagade, och den höll nästan vad den lovade). Istället var det bara en decoy. Jag hade bokat en halvtimmes massage på stället runt hörnet.

Efter det åkte vi ned till en av Shanghais mest kända restauranger - M on the Bund - iallafall bland utlänningarna. Där åt vi en god middag med hela Shanghais skyline utanför fönstret. Maten var god. Inte fantastisk. Eller snarare inte så god som man kunde tro när man läste menyn, och särskilt priserna. Men det var en toppenkväll och jag hade sett framemot att komma dit. Mest eftersom jag hört mycket om restaurangen och läst om den in tidningar och böcker. Den har funnits där i tio år och alltid varit ett populärt tillhåll för the expat community. Nu har jag varit där och nästa gång vi går dit tror jag det får bli en barnfri söndagsbrunch på den magnifika altanen. Den är tydligen mer prisvärd och de har en lemoncurd som tydligen inte går av för hackor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0