Saker jag tänker på



Henrik är tillbaka! Det är underbart. Barnen viker inte från hans sida och knappt jag heller. Han kommer också med godsaker från Sverige i form av tidningar, godis, blöjor, böcker, välling och långkalsonger. Det är alltid lite som julafton. Och denna gång hade han med sig datorn också vilket ju var trevligt för mig som levt en internetlös tillvaro. Eller jag kan för alldel surfa lite på min iPhone, läsa mailen och tidningen men det går inte att skriva särkilt mycket och det går inte att blogga! Men nu kära, trogna läsare är jag tillbaka. Och snart kommer nog min smältskadade dator tillbaka förhoppningsvis användbar.

Min mamma och min gudmor Helena har varit på besök i tio dagar och åkte i förrgår. Det känns trist att säga men de hade sån otur med vädret. just när de var här var det kallt, regnigt och grått. De såg nog inte en blå himmel en gång under sin vistelse här. och när de åker vänder det och blir behagligare igen. Sorry! Shanghai visade sig inte från sin bästa sida. Men det gjorde barnen som mög in och väckte dem varje morgon.

Annars funderar vi precis som hela Sverige på svininfluensan. Här behöver man dock inte fundera på om man ska eller inte ska ta vaccinet (hade jag varit hemma hade jag tagit det!). Här ges bara vaccinet till visa grupper som militär, sjukvårdspersonal, statsanställda och deras familjer och så vidare. Gruppen vidgas allt eftersom men expats ligger nog ganska långt ner på listan. Jag läste i tidiningen i går att man vaccinerar 1,5 miljoner personer om dagen i Kina nu men det kommer ändå bara innebära att 7 procent av befolkningen är vaccinerade till årskkiftet. God damn vilket stort land detta är!

Nåväl, det blir ett kort och lite splittrat blogginlägg denna gång men jag vile bara säga Hej! Jag är tillbaka! Fortsätt att kolla denna blogg för jag lovar att blogga så det ryker framöver. Fast inte så plasten smälter. Jag måste bara avsluta med vad Nilo sa imorse när han vaknade - Mamma idag är en sån himla bra dag eftersom pappa kommer, som en natt och sjaldag. Det tog ett tag innan polletten trillade ned - nationaldag - såklart att det blir natt- och sjaldag!




Kommentarer
Postat av: Chocko

Är du i Shanghai nu? Har aldrig varit där, men varje gång jag åker till Kina eller utomlands så brukar jag alltid köpa flera kilo godis som jag kan ta med! :)

2009-11-22 @ 14:45:22
URL: http://yahaa.blogg.se/
Postat av: Mymlan

Mamma har kommit hem och lämnat rapport om Kinaresan och barnen som sägs var precis lika fina som vanligt. De får också gärna komma med till Indien, för du kommer väl? Här hemma är det fortfarande 22 november, även om det är på slutrakan, så jag vill hinna gratulera på namnsdagen Söta syster, Cecilia.

2009-11-22 @ 21:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0