Chips och sojasås



Idag är det måndag och håll i hatten för det här ska jädrar i min lilla låda bli en bättre vecka än förra veckan. Det finns goda förutsättningar:

1) Henrik är tillbaka - det är toppen!
2) Elsa är feberfri!
3) På onsdag ska jag till tygmarknanden med två kompisar för första gången sedan jag kom tillbaka.
4) På torsdag kommer första besöket efter sommaren - Arne och Ann-Marie. Det ska bli roligt!
5) Solen skiner och det är skönt väder i Shanghai
6) Jag har börjat på en ny bra bok - I en familj finns inga fiender - av Viktoria Myrén.
7) På fredag åker Henrik och jag på vår första lite längre resa utan barnen. Vi lämnar barnen med farmor och farfar mellan fredag och tisdag och åker så långt västerut man kan komma i Kina - Kashgar, som gränsar till Kirgistan och Pakistan. Och på söndagen ska vi gå på en av världens galnaste ställen - Sunday Market in Kashgar! Det ska vara enastående.  

Dessutom har Nilo mellan sina svackor långa perioder av att vara supermysig och finurlig. Idag berättade jag att jag träffat vår präst i Shanghai och att vi snart ska gå på gudstjänst med honom och att prästen undrat om Nilo kunde komma. Då sa Nilo:
- Ja det vill jag gärna för på gudstjänsten så får man ju chips som man doppar i sojasås!

Kommentarer
Postat av: pyttan

Chipsen i sojasåsen, kakan i kaffet, bullen i saften, lackmuspappret i syrabadet, gelatinbladet i vattenbadet, lakrisalen i mjölken, brödet i juldoppat - huvudsaken är att Gud e me!

2009-10-19 @ 16:38:51
Postat av: pyttan

Chipsen i sojasåsen, kakan i kaffet, bullen i saften, lackmuspappret i syrabadet, gelatinbladet i vattenbadet, lakrisalen i mjölken, brödet i juldoppat - huvudsaken är att Gud e me!

2009-10-19 @ 16:39:12
Postat av: Mamma

Jag har Googlat på Kashgar och sett bilder från marknaden. Det verkar väldigt genuint och påminner om andra centralasiatiska ställen. Ha en trevlig resa!!!

2009-10-21 @ 10:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0