Grattis på födelsedagen älskade syster!



Idag fyller min fina, fantastiska, omtänksamma och roliga syster Mymlan 40 år! Jajamensan. Och det ska hon fira med en fest med sina vänner imorgon kväll. Hon har hyrt lokal, köpt vin och ska laga mat. Hon är en grym organisatör och fantastisk på att laga mat så det kommer alldeles säkert bli ett toppenkalas.

Jag sitter här i Shanghai och har dåligt samvete för att jag inte är hemma och firar henne idag och att jag inte är med och partajar på hennes kalas imorgon. Och jag fick extra dåligt samvete när jag letade igenom sommarens bilder för att hitta en bild på henne och konstaterade att det inte fanns en enda bild när hon inte har Elsa i famnen. Så inte nog med att jag inte är med och firar henne, jag har också tagit bort en av hennes bästisar till andra sidan jorden (och vise versa, Elsa har inte sin älskade moster Mymlan i närheten). Detta är verkligen en av the down sides med att bo utomlands - man är inte nära sina käraste och man är inte alltid på plats när man skulle vilja vara det.

Men när jag ringde och grattade henne imorse pratade jag också med mamma som lovade att ta över rollen som Britney på dansgolvet på lördag. Rocka järnet mamma! Vilket jag hoppas att resten av gänget också gör. För hon är värd guld och gröna skogar, kärlek i stora lass, massa fina presenter och ett sjuhelsikes kalas!  

Kommentarer
Postat av: Mymlan

Tack för alla fina ord. klockan är halvfyra och jag är nyss hemkommen från partyt och kan berätta att jag INTE är en grym organisatör, utan mamma och Pyttan och Maria, Lena och Karin hade det aldrig blivit någon ordning på min fest. Men den blev med deras hjälp och alla fina vänners medverkan alldeles fantastisk! Vi saknade dig och Henrik mycket, och när Brittney spelades kunde mamma inte riktigt leva ut på samma sätt som du (hon vågade inte ens försöka ta fin plats). När jag fyller femtio får du visa hur det ska gå till.

2009-10-04 @ 03:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0