Back in town



Nu har den här raringen kommit tillbaka till oss i Shanghai. I början när Henrik åkte hem till Sverige på tjänstresa tyckte jag det var jättejobbigt. Och räknade dagarna tills han skulle komma tillbaka. Nu tycker jag för all del att det är tråkigt att han är borta, vilket han är nästan en gång i månaden eller i alla fall var 6:e vecka, och de sista dagarna är alltid lååånga. Men det är en stor skillnad nu. Det är liksom en inbyggd del i tillvaron nu. Dessutom kan man förrutom att se framemot att Henrik kommer tillbaka också se framemot en last grejer hemifrån. Och det är roligt. 

Standardbeställningslistan är: UpandGo blöjor till Elsa, Sempervälling, tidningar, lösgodis, linfrön, hårdost, vin på bag-in-box, barntandkräm. Saker jag ibland beställer är tandtråd, saffran, torrjäst, disktrasor och brandvarnare - det var omöjligt att hitta här. En salig blandning livsnödvändigheter helt enkelt. Så nu har jag helt nya Damernas Värld och Elle och nästan ett kilo smågodis! Ja ni fattar, jag har inte tid att skriva mer nu. Så fort de där småttingarna somnat ska jag pussa på min man, äta godis tills jag storknar och läsa tidningar. 

Kommentarer
Postat av: Pyttan

GODIS! kan du räkna upp de 10-15 bästa sorterna så kan vi finslipa nästa leverens? Jag gissar blåbärsbumlingar, salta sillar, colaflaskor, skogsbär, nappar, sockerbitar, kokostoppar, turkisk peppar. Men hur känner du inför skumbananer, wienergum, salta- och sura mandlar, kanolds kola, svampar och polly?

Har ni andra läsare några kompletterande sorter som vi kan utreda?

2009-09-14 @ 16:39:43
Postat av: Cia

Vi är som främlingar för varandra. Blåbärsbumlingar var under en period 25% av mitt dagliga intag men jag förråt mig så de är ute. Min 10 i topp är cocosprickar, sura colanappar, pollys, svampar, winergum har bubblat upp (förövrigt roligt att du också säger winergum som vi läste på svensgelska på påsarna när vi var små istället för vingummi som det heter på svenska), de där brunsvarta hårda grejerna, svampar, ferraribillar. Måste nog tänka lite till.

2009-09-15 @ 17:38:19
Postat av: Cia

Vi är som främlingar för varandra. Blåbärsbumlingar var under en period 25% av mitt dagliga intag men jag förråt mig så de är ute. Min 10 i topp är cocosprickar, sura colanappar, pollys, svampar, winergum har bubblat upp (förövrigt roligt att du också säger winergum som vi läste på svensgelska på påsarna när vi var små istället för vingummi som det heter på svenska), de där brunsvarta hårda grejerna, svampar, ferraribillar. Måste nog tänka lite till.

2009-09-15 @ 17:38:21
Postat av: pyttan

brunsvarta hårda grejer?? vad är det? ferarribilar; stora röda klumpedunser som smakar precis som gamla hederliga hallonbåtar?

2009-09-15 @ 22:28:00
Postat av: Cia

Köpte du Icapåsen eller Karamellkungepåsen. De där brunsvarta är liksom avlånga patroner. Men kokosprickar är nog fundamentet i min godispåse och du har rätt i att ferraribilarna mest smakar hallonbåtar. Dina favoriter då?

2009-09-16 @ 16:39:31
Postat av: pyttan

Jag bad mamma köpa godis för en femtilapp. Vet inte vilken affär det blev men hon fick en noggrann sortlista samt uppmaningen att inte välja billig-godiset utan fin-godiset.

Mina favoriter:

1. Sockerbitar

2. Skumbananer

3. Salta sillar

4. Kokosprickar



Ofta består mina doser endast av dessa sorter, men i rikligare mängd. Det bästa jag vet finns dock inte i lösvikt: Marabous Neverstop - icke att förväxla med äckliga Nonstop. Neverstop har samma form och princip, men skalet är tunnt och delikat och inte färgat och bittert. Innehållet är mjölkchoklad - inte billig, mörk blockchokladsaktig smörja.

2009-09-17 @ 16:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0