Elsas tvåårskalas!



Igår hade vi kalas! Tio kompisar till Elsa och Nilo kom. Först lektes det på gården. Sen gicks det in. Sedan sjöngs det "Ja må hon leva" och "Happy Birthday" och sedan åts det Hello Kitty- och Sponge Bob Squared Pantstårtor. Sen lektes det ännu mer. Sedan sprangs det runt och hoppades efter ballonger som bara ville flyga upp i taket. Sedan fiskades det fiskdamm. Sedan åts det godis och jämfördes leksaker. Sedan lektes det ännu lite mer. Sen gick alla barnen hem med varsin ballong, varsin ny smurf, ett russinpaket och kanske några godisbitar som blivit över. Sedan åts det lite middag och sedan somnade alla i familjen trötta och fortfarande lite höga på socker!

Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!



Såg din sida, eftersom jag sökte på "blöjor i Kina". Jag, min man och tre barn skall på en månads resa i Kina och jag undrade om det går att köpa blöjor i Kina. Det blir rätt mycket packning om blöjor skall med till hela månaden. Min minsta dotter är 1 år och 4 månader, men väger ca 10-11 kg. Jag vet inte om du läser detta , men är tacksam för hjälp. Vi skall vara första helgen i Peking, sedan Schentzen och i Hong Kong. Med vänliga hälsningar Catarina Bring Carlsson

2009-09-29 @ 13:58:40
Postat av: Anna

Vilken härlig födelsedag, det hade varit kul att vara med på den! Grattis till den stora tjejen önskar Bill och Meja.

2009-09-30 @ 08:14:27
Postat av: Cia

Tack för gratulationen och kul med en fråga!



Visst går det att köpa blöjor i Kina. Det finns oftast i större livsmedelsbutiker. Men eftersom kinesiska barn slutar med blöja väldigt tidigt så för att hitta lite större storlekar är det lättast att köpa i "västerländska" butiker som Carrefour, Aprils Gourmet (fast väldigt dyrt) sen finns det en till västerländskedja i Peking som jag just glömt namnet på (Susy något kanske???) men som kanske står i guideböcker. Importerade är såklart dyrare men inhemska är ok. Så packa bara för de första dagrna tills du hunnit ta dig till någon butik. Shenzhen vet jag inte hur det är och i Hongkong lär det vara lika enkelt som hemma att hitta. Ha det så kul i Kina!

2009-09-30 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0