Om ingen nyper mig i rumpan snart går jag hem



Kl. 13.10 på United Family Hospital:

- Mrs Lif.
- Yes.
- Welcome. I am doctor Guo, can you take of your clothes?
- Yees.
- No I am going to put anaesthetic in your butt.
- Ooookey.
- No I will start cutting in your butt.
- Ookeeeeey.

Nej, jag har inte gjort en butt lift eller fettsugit rumpan. Om jag skulle fettsuga mig, vilket jag inte skulle göra, skulle jag inte ta bort något från min ganska modesta rumpa utan ge mig på den bilring som de senaste åren slagit sig tillrätta kring min midja. Nej, igår tog jag bort ett födelsemärke på min rumpa som min huddoktor här i Shanghai tyckte såg lite farlig ut. Jag får svar om en vecka huruvida det är något att oroa sig för eller inte.

Det är roligt när man sätter ett min framför huddoktor i Shanghai. Det låter som att jag av alla huddoktorer i världen valt just den i Shanghai. En kompis till mig fick öronproblem när hon var på semester i Marbella en gång och sedan dess talar hon alltid om sin örondoktor i Marbella. Som om hon skulle ha en halsdoktor i Marseille och en gynekolog på Manhattan. Och som att det vore dit hon skulle åka nästa gång hon måste uppsöka en örondoktor, halsdoktor eller gynekolog.

För min del är det således inte som den roliga boktiteln - Om ingen nyper mig i rimpan snart går jag hem. För mig är det precis tvärtom - om någon skulle nypa mig i rumpan de närmaste 10 dagarna när jag har mina stygn kvar kommer jag skrika högt. Men det var länge sen någon nöp mig i rumpan så jag kan nog vara lugn.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker du gott kan göra dr Guo till "din" hudläkare. På nåt sätt känns det vettigt att hålla nere antalet doktorer som har sett ens rumpa.

2009-09-23 @ 05:03:23
Postat av: Cia

Särskilt antalet läkare som skär bort en bit av rumpan.

2009-09-23 @ 07:16:13
Postat av: Sara

Särskilt det förstås.

2009-09-23 @ 09:24:00
Postat av: pyttan

Är det verkligen lämpligt att en doktor säger "butt"? Det är väl ungefär som att säga; nu sätter jag en bedövning här i röven på dig? Eller "nu kommer jag att börja skära i häcken på dig". Tycker dö ska skaffa en ny rövläkare. Kanske i Hanoi.

2009-09-23 @ 09:45:06
Postat av: Laura

Hej,



Har inget att kommentera till just detta inlägg. Men skulle gärna gratulera 2-åriga Elsa. Stort GRATTIS, från Pargas....

h. Sandra, Teresa, Janne och Laura

2009-09-24 @ 07:45:18
Postat av: Cia

Tack för gratulationen!



För att vara helt ärlig sa doktorn aldrig butt! Det var bara roligt att skriva det så. Hon sa nog bara att nu får du bedövningssprutan.

2009-09-24 @ 11:53:00
Postat av: Marianne

Jag tycker att henke borde nypa dig i röven oftare.

2009-09-27 @ 01:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0