Shanghais coolaste cykel



Vi har Shanghais coolaste cykel. Jag visste inte riktigt hur jag skulle lösa det där med att få båda barnen till dagis på morgnarna eftersom det är för långt för att gå med så korta ben. Ta vagnen - men då måste man gå hem med vagnen efteråt eftersom man inte får lämna vagnen på dagis. Ha cykelkärra efter cykeln - men de är så låga och jag litar inte det minsta på att Shanghais taxichaufförer ser eller tar hänsyn till den. Ta taxi - rörigt och osäkert att få tag på någon och dessutom måste jag hem efter min cykel sen.

Men sen kom lösningen på alla problem - tresitscykeln! Är den inte fantastisk! Jag såg en mamma på dagis ha en sådan och hoppade genast på henne och frågade var hon köpt den. Hon gav mig adressen till en webbsite. Den var helt på kinesiska och superrörig men Liu Mei och jag hittade den efter en halvtimmes surfande och beställde. Cykeln kostade 650 kronor och levererades hem dagen efter. Ibland älskar jag Kina!

Sen åkte vi och köpte Elsas barnstol och fick den monterad och Voilá! Superåket är klart! Nilo sitter framför mig på en låg sadel med eget fotstöd och eget handtag och Elsa bakom. Om de kollade på oss tidigare kan ni ju bara tänka er hur uttittade vi blir nu - inte nog med att vi är utlänningar, vi har två barn, alla på en cykel och alla med hjälmar - eller säkerhetsmössor! What is that? Men jag är överlycklig. Och jag har redan blivit påhoppad av tre personer som vill veta var jag köpt detta underverk.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för bilden. Svårt att föreställa sig underverket bara på beskrivning. Du kanske kunde öppna butik här som säljer sjalar och häftiga hojar

2009-09-08 @ 11:08:22
Postat av: Anna

Jag vill oxå ha en den är perfekt, Går det att skicka hem en till sverige? Jag beställer en på en gång, kan du hjälpa mig med det? Du tar väl hem din sen eller hur?

2009-09-08 @ 16:11:51
Postat av: Pyttan

Det må vara Shanghais coolaste cykel, men du måste ju vara Shanghais coolaste mamma!

2009-09-09 @ 12:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0