Sommar i P1



Liksom många andra i Podgenerationen så väntar jag med att lyssna på Sommarpratarna till hösten när jag kan tanka ned dem på min iPod och lyssna på dem när jag vill och mer koncentrerat än mellan klockan ett och halv tre en sommardag. Jag lyssnade för alldel på ganska många program i somras. Iallafall efter det att snälla svåger Anders lånade ut en vettig radio till vårt hus, det är lite sämre täckning på "fel" sida finska viken.

I år hörde jag några väldigt bra program och faktiskt några riktigt usla. De bra som jag hittills hört var Ann Heberlein - fast där var jag redan frälst efter att ha läst hennes bok "Jag vill inte dö, jag vil bara inte leva". Klok och insiktsfull. Helena von Zweigbergk och hon är också alltid bra. Malin Åkerman och Kristian Luuks program var också roliga och jag gillade Petra Medes program mycket. Och sen grät jag till Malin Sävstams program - hon som förlorad man och två barn i tsunamin. Och idag började jag på Jan Guillou som faktiskt trots hans dryga röst var rätt underhållande. De jag inte gillade så mycket var Tomas Ledin och finske utrikesministern Alexander Stubb. Inte heller Hans Alfredsson eller Johan Lindeberg var särskilt intressanta att lyssna på. De värsta bottennappen för mig var dock Joe Labero och prinsessan Birgitta - vilka ökenprogram. Joe Labero bara skröt i en och en halv timme om sin egen förträfflighet och framgång och dessutom droppade tips som "Las Vegas, underbar stad. De bästa restaurangerna och golfbanorna i världen. Åk dit!". Idiot! Och prinsessan Birgittas program var så dåligt så det inte går att återberätta. Hon dravlade på om hur oerhört mycket hon älskade naturen, och hur vansinnigt mycket hon älskade Mallorca för att inte tala om hur hon fullkomligt avgudade att spela golf och så fortsatte det så där resten av programet. Konturlöst och bara ett rabblande av saker hon tycker om (fast hon nämnde bara sina barn i förbifarten). Om man nu kan avguda att spela golf. Nåväl, det var plågsamt att lyssna på.

Av de jag änu inte hört men har ladda ned idag ser jag särskilt framemot Nour El-Refai, Mathias Dahlgren, Alex Shulman och Bodil Malmsten. Får se om de håller måttet. Men det är det som är så roligt men sommarpratarna, man vet aldrig vilka som kommer att vara bra eller dåliga. Vad tycker ni? Vilka var era favoritprogram respektiva bottennapp? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0