Tvåårsdag!



I våras när jag pluggade med mina två kompisar Anna-Karin och Susanne så avslöjade först Susanne att hon var med barn och hade beräknad förlossningsdag den 24 september. Snart därefter avslöjar Anna-Karin att hon också hade bulle i ugn och OCKSÅ är beräknad till den 24 september. Och jag, har redan fött barn den 24 september, fast för två år sedan. What are the odds? Susanne fick dock sin bebis i förrgår dn 22:a och när jag såg Anna-Karin för en timme sedan såg hon inte ut att vara påväg till förlossningen. Men Elsa däremot föddes faktiskt just precis den 24 (fast var beräknad till den 19:e) och fyller två år idag!

När vi väckte henne med paket, ljus och sång såg hon mest förvånad och lite rädd ut men sen när hon fick öppna lite paket blev hon genast på bättre humör. Dockor, dockservis och en xylofon. Jag vet, jag har försökt med könsneutrala leksaker men jag får foga mig. Elsa leker sällan med Nilos miljarder bilar utan tar hand om de två små dockorna som finns hemma och som Nilo aldrig leker med. De ska matas, kramas och köras runt i vagn. Så vi fogar oss. Vill tjejen ha docksaker får hon docksaker. 

På söndag ska vi ha kalas får hennes och våra kompisar. 13 ungar och ungefär lika många vuxna. Hmmm. Får se hur det kommer att gå. 

  

Kommentarer
Postat av: Erika

Varma gratulationer till Elsa från Finland! Hoppas kalaset gick bra (och lugnt) :)

Ha det bra i Kina!

H: Erika, Timo, Atte & Lasse

2009-09-24 @ 20:01:21
Postat av: Erika

Varma gratulationer till Elsa från Finland! Hoppas kalaset gick bra (och lugnt) :)

Ha det bra i Kina!

H: Erika, Timo, Atte & Lasse

2009-09-24 @ 20:04:28
Postat av: Anonym

2009-09-24 @ 20:04:57
Postat av: Mymlan

Idag har jag försökt hitta mitt skypekonto i etern, och efter ett långt försök att skapa ett nutt, måste jag nu ge upp. Jag ville prata några ord med dig och Gratulera världens finaste ELSA på två årsdagen! Önskar jag fick vara med på kalaset!, men tyvärr kan jag inte komma.

2009-09-25 @ 09:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0