Expospaning



Igår fick Anna-Karin och jag komma in på en soft-opening på Världsutställningen tillsammans med tusentals kineser. Jag ska hjälpa Springtime att skriva en liten Expoguide så jag tog med mig Anna-Karin och vi gjorde en första koll av utställningen. En handfull paviljonger var redan öppna men som ni ser på bilden var köerna till dessa oändliga. Så vi knallade mest runt i ösregnet och tittade på utsidan på alla dessa otroligt coola byggnader. Vi var dock inne i den svenska paviljongen och i Afrikapaviljongen där ett 40-tal länder har montrar och sist men inte minst den Nordkoreanska paviljongen! Det är första gången de är med i ett sådant sammanhang och även om paviljongen var rätt tråkig, och ingen kö till den, så är det intressant att de är med.

Vi passade också på att provåka bussarna och färjorna och testa nagra av alla restauranger - jag åt strutswrap med pommes frites till lunch i den afrikanska restaurangen Hakuna Matata! Det var trots regnet väldigt roligt att få en förhandsvisning av detta evenemang som redan präglat den här stan i månader. På lördag öppnar världsutställningen på riktigt och på torsdag ska jag dit igen och testa lite mer grejer som jag ska skriva om i guiden.  

Kommentarer
Postat av: vera

Hej!



Just läste om att Eva Björling landar i Shanghai.

Du ser, vi följer dina/era äventyr i Kina. Det är så kul a läsa om barnen, vad de växer!

Hoppas att vädret blir bättre och ni slipper traska runt med paraply.

Gå och hälsa på namibierna i Afrika paviljongen, jag är nyfiken vad de hittar på.



Kram till er alla!

Vera

2010-04-28 @ 12:35:58
URL: http://ciaikina.blogg.se/
Postat av: Cia

Kul att du läser Vera! Jag ska gå och lyssna på ett seminarium med Ewa Björling på fredag, hon är ju snart min chef igen så det gäller att lyssna vad jag egentligen jobbar med. Ska kolla in namibierna.

Kram Cia

2010-04-28 @ 12:58:33
Postat av: IngaCarin Källö

Jag sätter mig ofta på kvällen och läser din blogg! Det är den enda sådan jag någonsin läst! Du skriver så jättetrevligt, så man nästan tycker att man är med. Jag träffade barnen i somras och det är så kul att höra allt om dom! Ni verkar ha det väldigt bra i Kina och du berättar så målande om allt som händer, både vardagligt och övrigt! Tag nu väl hand om mina kära vänner Amis och Arne! Ha det så bra alla fyra! Vi kanske ses i sommar!

Hälsningar från IngaCarin, Amis kompis på Nötö!!!

2010-05-02 @ 23:38:02
URL: http://ciakina.blogg
Postat av: Cia

Hej Inga-Carin!

Vad roligt att du läser, jag blir så glad över alla som läser och vill följa våra äventyr här i Kina. Arne och Ann-Marie har åkt hem nu. Jag hoppas vi ses i sommar!

Cia

2010-05-08 @ 18:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0