Ungar!



Jag har världens sötaste ungar. Och jobbigaste. Och ibland sker övergången på en microsekund. Här om morgonen kom Nilo in i badrummet på morgonen och så tittade han på mig och sa,
- Vilket fint leende du har mamma!
Va, vilken sötnos! Och sen tre minuter senare när jag ska ta fram kläder till honom får man ett,
- Du är VÄRLDENS dummaste mamma! Dumma, dumma dig!
Våra morgondiskussioner/gräl handlar som vanligt om byxor. Tidigare var det huruvida man kunde ha fotbollsshorten på sig eller inte, men nu handlar det om huruvida man får ha mjukisbyxor på sig på dagis eller inte. Och den diskussionen har vi VARJE dag. Om man slår ihop alla timmar jag har ägnat åt att prata om benplagg med min son så blir det nog ett hundratal. Jag säger nej och varje dag blir han galen. Och även om vi kvällen innan kommit överens om vad han ska ha på sig så ska det ändå diskuteras. Varje dag! Han använder argument som vädret, vad andra barn har, att han är sjuk och byxorna är varma eller att det är varmt och de är de kallaste byxorna, att alla andra byxor är fula etc. etc.

Det senaste draget i mjukisbyxdiskussionen var att han igår kom hem från dagis i ett annat barns mjukisbyxor. Han sa att han hade fått dem från Dylan för Dylan ville inte ha dem. Nu undrar jag naturligtvis om Dylan har fått gå hem i kalsongerna eller om det var hans extra byxor. Puh! Det är nya tricks varje dag.

Elsa är också en söt filur. Hon håller inte på och trixar lika mycket med kläder men hon har annat att trixa med. Som att bära väskor och dockor och böcker runt i lägenheten. Läsa högt får sig själv eller allra helst, sjunga! Hon är en riktig sångerska och varje vecka hör man nya engelska sånger som hon lärt sig på dagis. The wheels on the bus go round i round, round i round. Eller I love the flowers, I love the dafodils etc. I Vietnam klev hon en kväll upp på en upphöjning i restaurangen, tod en biljardkö som mikrofon och sjöng sedan för hela restaurangen. I en timme! Alla låtar hon kan. Från Beyoncec Singel ladies till Sponge Bob. Om och om igen! Det var fantastiskt. Vi filmade det! 

Men hon har ett sjujäkla humör också. NEJ, jag vill inte! Bu yao! Inte! är nog hennes mest använda ord. Henrik hävdar att allt det kommer från mig. Men jag brukar säga att det inte gör att jag har mer kunskap om hur man ska hantera det för det.

Kommentarer
Postat av: Mamma

OJJJ vad man saknar dem och vill vara med när Elsa uppträder. Går det att skicka film på blogg, eller maila ??

2010-04-21 @ 09:02:59
Postat av: Pyttan

Låt grabben ha mjukisbrallor på dagis! Han blir nog inte knarkare för det! Eller förresten - hade Christer Pettersson mjukisbrallor på dagis?

2010-04-21 @ 17:09:03
Postat av: Mymlan

Jag tror att Christer kan ha haft mjukisbrallor, men det ska väl inte Nilo få lida för. Dessutom verkar det som att förbudet annars gör honom till en byxtjuv, vilket kan vara en inkörsport till tyngre kriminalitet. Jag röstar på Nilos rätt till mjukisar på dagis.

2010-04-21 @ 18:31:49
Postat av: Cia

Jag VET att Chister Pettersson hade mjukisbyxor på dagis. Precis som Ted Bundy och Oklahamabombaren och Muhammed Atta. För att inte tala om Bin Ladin, han har fortfarande mjukisbyxor varje dag!

2010-04-22 @ 05:13:59
Postat av: Henrik

Mjukisbyxor är djävulens påfund. De ska endast bäras av sjukligt överviktiga som är oförmögna att lämna hemmet. ELLER killar som precis blivit dumpade - se själva http://www.comedycentral.com/videos/index.jhtml?videoId=240141

2010-04-22 @ 05:45:46
Postat av: Anders

Er hållning som föräldrar är inte ett dugg bättre än sektföräldrars. Det du inte skriver i din blogg är hur Henrik förbereder "remmen" inför läggningen, och hur du Cia skriker hysteriskt "SMUTS!" under en timme, för att därefter skrubba Nilo ren i badkaret som är full med läkarsprit.



PS.

Jag vill ha 50.000 euro i omärkta sedlar innan lördag, annars publicerar jag en bild på både Cia och Henrik i mjukisbyxor på bloggen www.dirty-mjukisbyxa-fo-me.blogspot.com

2010-04-22 @ 09:18:55
Postat av: Anders





http://dirty-mjukisbyxa-for-me.blogspot.com

http://dirty-mjukisbyxa-for-me.blogspot.com/

http://dirty-mjukisbyxa-for-me.blogspot.com/

http://dirty-mjukisbyxa-for-me.blogspot.com/

http://dirty-mjukisbyxa-for-me.blogspot.com/

2010-04-22 @ 09:26:11
Postat av: Cia

Vi kommer inte in på blogspot härifrån. Och frågan handlar inte om att få ha på sig mjukisbyxor, det handlar om att man inte får ha det på DAGIS! Kan du hitta bilder på mig på dagis med mjukisbrallor på så får du 500 000 euro direkt (det finns knappt bilder på mig innan jag fyllde 14!).

2010-04-22 @ 12:47:58
Postat av: Mymlan

Aj, vilken hetsk stämning...Om mjukisbrallan kunde tala så skulle den säga "Chilla gott folk, Softa lite...ni har missförstått, grå mjukis är inte lättja och kriminalitet, den är soft glamour" jAG ska själv köpa mig ett par gråa. Länge leve mjukisbrallan!



http://www.glamour.se/mode/trend/2009/trendspaning-mjukisbrallor/

2010-04-22 @ 12:52:29
Postat av: pyttsan

Henrik, jag har lagt upp din mjukis-byx-film på Facebook. Den är vansinnigt rolig. Det borde finnas en affär för noppiga, inrökta skilsmässo-koftor också!

2010-04-22 @ 18:17:16
Postat av: Laura

Hej,



Det kanske beror på att jag är från Finland var vi älskar våra "tuulipuku"byxor och tennisstrumpor, men varför får barn inta ha mjukisbyxor på dagis?



h. Laura

2010-04-23 @ 13:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0