Skånebröllop



En av anledningarna till att vi åkte till Sverige nu var för att vara med på våra Shanghaigrannar Björn och Catharinas bröllop i Skåne. Så under helgen vi var hemma satte vi oss på tåget söderut. Barnen lämnade vi hos farmor och farfar och Johan och Anna-Karin i Älmhult. Sedan körde vi vidare till Kristianstad. Vigseln var i brudens hemmastad Åhus. Om man nu kan kalla det stad. Samhället Åhus, eller kanske den lilla staden hus eller något. Med Kina perspektiv är det en busshållplats. Fast med tanke på att de gör en av världens bästa vodka där kanske det ändå får gå under stadsbenämningen. Iallafall.

Vigseln var i Åhus och festen i Kristanstad. Det var mycket roligt, fint och gott och välordnat. Och brudparet ser nu ju själva var otroligt snygga. Och tänk vilka kreationer de kan få till på tygmarknaden i Shanghai. Henrik och jag höll tal. Första gången tillsammans faktiskt där vi betonade att vi var Björn och Catharinas närmaste vänner. I en bemärkelse stämmer det iallafall. Och sedan dansade vi. Eller snarare jag, tills jag fick så ont i fötterna så jag var tvungen att gå till hotellet. Och en fantastisk sak med att vara borta över natten utan barn är att man får sova. En hel natt, i hotellsäng. Och dagen efter får man äta frukost som någon annan dukat fram. Och man får äta den i sin egen takt och ingen annan kommer och stjäl godbitarna ur frukosten. Småbarnsföräldrar kan bli glada för lite. Det var således en toppenhelg!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0